Automobili koje je testirao WhatCar imali su u prosjeku 6,3 posto lošije rezultate nego na službenom testu koji Europska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju
Britanski WhatCar proveo je veliko testiranje i istraživanje
automobila te njihove potrošnje, odnosno razlika od službene
potrošnje. Novi službeni WLTP test koji je aktulan od 2019.
godine mnogo je bliži istini od prethodno korištenog NEDC testa.
Automobili koje je testirala britanska web stranica imali su u
prosjeku 6,3 posto lošije rezultate nego na službenom testu koji
Europska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu
potrošnju. Za usporedbu, razlika u starijem ciklusu NEDC -a bila
je čak 20,2 posto u prethodnim testovima WhatCara. Sada se možete
više osloniti na podatke o potrošnji koje daju marke automobila,
piše portal revijahak.hr.
Kao i drugi testovi, WhatCarov test proveden je u laboratorijskim
uvjetima, ali temeljen na stvarnoj putanji kroz gradove, sela i
autoceste, odnosno još je realniji i bliži stvarnim uvjetima od
WLTP testa. Zapanjujuće je da je niz automobila u studiji uspio
postići još ekonomičniji rezultat od službenih podataka. Ovo je
pet najboljih rezultata.
5. Honda Civic Type R
Vrlo upečatljivo je peto mjesto Honde Civic Type R. Sportski
automobil s 320 KS pokazao se 9,2 posto učinkovitijim nego što je
pokazalo WLTP test, nešto što ne biste očekivali od tako snažnog
modela.
4. Dacia Duster
Odmah ispred Civica nalazi se Dacia Duster s benzinskim motorom
od 130 KS. Dacije su već poznate po dobroj vrijednosti za novac,
a ekonomičnost 1,3-litrenog motora dodaje dodatni plus. Automobil
troši 10,1 posto manje od navedenog.
3. Volkswagen Up!
Mali, lagani gradski automobil koji ima 10,5 posto bolji rezultat
nego na službenim testovima. Up! je najekonomičniji model na ovom
popisu.
2. Honda CR-V (hibridna)
Na drugom mjestu ljestvice nalazimo hibrid, opet Hondu. Kod
CR-V-a benzinski motor nije potpomognut elektromotorom, kako to
obično biva. Benzinski motor opskrbljuje elektromotor snagom, pa
radi kao svojevrsni generator. Benzinski motor stoga može raditi
pod optimalnim opterećenjem, što znači da troši manje. CR-V je u
praksi još 12,3 posto ekonomičniji nego u testovima.
1. Ford Ranger Pickup
Testovi pokazuju da nije najekonomičniji, to prema svojoj građi
te snažnom dizelskom motoru ne može ni niti, ali prema WhatCarovu
testu u praksi postiže čak 18,6 posto bolje rezultate nego u
službenim testovima.
Ovi automobili troše više u stvarnim
uvjetima
5. Audi A3 limuzina
Audi A3 je imao 16 posto manje uspjeha od onoga što su testovi
obećavali ako se odlučite za 35 TFSI.
4. Renault Clio
Upečatljivije je, međutim, da na popisu vidimo i brojne hibride.
Primjerice, četvrto mjesto zauzima Renault Clio koji je trošio
19,6 posto više od navedene potrošnje po WLTP-u.
3. Ford Fiesta
Na trećem mjestu nalazi se Ford Fiesta s 1,0 litrenim benzinskim
motorom i 155 KS. Kao i A3, ovaj Ford ima prilično snažan motor.
To može dovesti do veće potrošnje kada koristite tako napregnuti
motor na otvorenim cestama.
2. Suzuki Swace
I na pretposljednjem mjestu je hibrid, Suzuki Swace, koji je
postigao 21,6 posto lošiji rezultat od svog WLTP testa.
1. BMW 420d
Veliki gubitnik testa ipak je BMW 420d. Prema WhatCarovu testu,
razlika u potrošnji je čak 26,4 posto više od navedenog.