Dizel sadrži parafine koji pomažu u boljem podmazivanju i izgaranju u motoru. Kad temperatura padne, ti parafini počinju stvarati kristale
Pribjegavali smo raznim metodama, a nekoć se u rezervoare
ulijevala i mala količina benzina. To danas nije dobra ideja zbog
toga što su dizelski motori precizni poput švicarskog sata i
drugo gorivo može dovesti do kobnih havarija. Zašto na niskim
temperaturama dolazi do problema s dizelskim gorivom?
Dizel sadrži parafine koji pomažu u boljem podmazivanju i
izgaranju u motoru. Kad temperatura padne, ti parafini počinju
stvarati kristale. Na preciznu tehnologiju ubrizgavanja goriva
riječi poput kristalizacije djeluju kao najgore psovke ili
uvrede. Te će se nakupine zaglaviti u filtru za gorivo. Prođu li
kristali tu prvu blokadu, krenut će u opasan napad na ostatak
preciznih dijelova sustava ubrizgavanja goriva te mogu začepiti
cijevi, pumpe i mlaznice.
Zbog toga proizvođači u zimsko dizelsko gorivo miješaju posebne
aditive koji sprječavaju nakupljanje parafinskih kristala.
Dizlesko gorivo s aditivima trebalo bi osiguravati nesmetan rad
motora sve do – 20 stupnjeva, tako da smo u Hrvatskoj sigurni,
piše portal revijahak.hr.