Računalu je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora
Start/stop sustavi na automobilima su dio serijske opreme.
Konstantna gašenja motora kad stanete s vozilom štede gorivo i
smanjuju emisije CO2 (pomažu proizvođačima automobila u
postizanju klimatskih ciljeva). No posebice tijekom zimskih
mjeseci start/stop sustav često neće isključiti vozilo kada ga,
na primjer, zaustavite na semforu. Zašto je tako?
Ako je hladno, a vi ste uključili električne potrošače, svjetla,
grijač stražnjeg stakla, klima uređaj ili brisače, računalo može
procijeniti da je uključivanje start/stop sustava opasno za
akumulator vozila i neće isključiti motor. Računalu je prioritet
da akomulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. Dakle,
onemogućuje start/stop u slučaju da je baterija toliko
ispražnjena da se motor neće ponovno pokrenuti. Inače, akumulator
koji podržava start/stop sustav osigurava i do 500.000 ciklusa
paljenja i gašenja vozila, piše portal revijahak.hr.
Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan. Računalo zna
da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga će
održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu. Na
vašoj instrumetnoj ploči pojavit će se crveni simbol start/stop
sustava (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga
poruka da sustav ne radi, odnosno da ne isključuje motor.
Start/stop neće raditi kada je odabran stupanj prijenosa za
vožnju unatrag, kada je aktivna pomoć pri parkiranju te kada
krećete na uzbrdici. Ne radi ni kada je otvoren poklopac motora
ili kada otkopčate sigurnosni pojas.