Spora vožnja nije bezazlena, iza takvih vozača stvaraju se gužve, raste nervoza, ljudi kreću s neracionalnim pretjecanjima
Uglavnom se priča o brzini, to je glavna tema svih rasprava o
prometu… No, što je s vozačima koji su prespori, a mogu biti
sigurnosni rizik. O tom fenomenu se malo govori, ali Zakon o
sigurnosti prometa definirao je i ponašanje u tim situacijama.
Spora vožnja nije bezazlena, iza takvih vozača stvaraju se gužve,
raste nervoza, ljudi kreću s neracionalnim pretjecanjima.
Dakle, u zakonu piše da je vozač dužan brzinu kretanja vozila
prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti, preglednosti,
atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta te gustoći prometa
tako da vozilo može pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom
koju, u konkretnim uvjetima, može predvidjeti, odnosno da može
pravodobno postupiti prema prometnom pravilu ili
znaku. Vozač ne smije bez opravdanih razloga voziti tako
sporo da bitno usporava prometni tok ili ugrožava druge sudionike
u prometu.
Kada se iza vozila koje se kreće brzinom koja je manja od najveće
dopuštene brzine na cesti, ili dijelu ceste po kojoj se kreće,
ili manja od brzine prometnog toka vozila u prometu na tom dijelu
ceste, nakupi kolona vozila koja ga ne mogu sigurno preteći,
vozilo se mora na prvom pogodnom mjestu isključiti iz prometa i
propustiti kolonu vozila iza sebe. Kazna za nepoštavnje ovih
odredbi je 500 kuna, piše portal revijahak.hr.
Ako je brzina kretanja vozila iz prethodnog stavka manja od
polovice najveće dozvoljene brzine na cesti ili dijelu ceste,
vozač takvog vozila mora uključiti sve pokazivače smjera, osim
kada koristi žuto rotacijsko svjetlo. Kazna za nepoštovanje ove
odredbe je 300 kuna. Brzina kretanja vozila na cesti uz
normalne prometne uvjete ne smije se ograničiti ispod 40 km/h.