S teškim električnim vozilima, više kinetičke energije mora se raspršiti, ali nisko težište vozila osigurava dobra svojstva kočenja
Put kočenja automobila ponekad se značajno razlikuje. U testovima
Njemačkog autokluba (ADAC), ukupni pobjednik, Porsche 911,
zaustavio se od 100 km/h do nule nakon 30,9 metara, Suzuki Jimny
je tada još jurio 56 km/h i zaustavio se nakon dugih 45,2 metra.
Autoklub je do sada ocjenjivao rezultate ispitivanja kočnica 396
vozila.
Vozila sa sportskim gumama pokazala su se najboljima jer, osim
kvalitetnih kočnica, imaju i veću površinu za kočenje. Porsche
911 i BMW M5, koji su također bili uvjerljivi na testu,
standardno izlaze iz tvornice na Pirelli P Zero gumama. Seat
Leon ST Cupra R i Audi A7, koji su na cesti u različitim modelima
Michelina Sport Pilot, pokazali su slično dobre rezultate.
Ulogu guma objašnjva primjer Hyundai Kone Electric, koja je
koristila Nexen gume (model N Fera SU1) te se zaustavljala za
40,3 m, ali je nedavno počeo koristiti Michelin Primacy 4 i treba
joj samo 36,1 m.
S druge strane, vrsta pogona ne igra ulogu. Vozila na električni
pogon koče jednako dobro kao i benzinski i dizelski motori.
Potonji su postigli prosječni put kočenja od 35,6 metara, plug-in
hibridi 36,2 metra, a čisto električna vozila 36,0 metara. S
teškim električnim vozilima, više kinetičke energije mora se
raspršiti, ali nisko težište vozila osigurava dobra svojstva
kočenja, piše portal revijahak.hr.