Bez obzira na probleme s isporukama novih automobila zbog
globalne nestašice mikročipova koje su nas pratile u drugoj
polovici 2021. godine, u Hrvatskoj je lani registrirano 45.289
novih vozila, što je 25,5% više nego u pandemijskoj 2020. godini
(36.084), pokazuju podaci Promocije plus. Rast tržišta ohrabruje,
no ipak je to daleko lošiji rezultat, za 17.649 auta manje od
pretpandemijske 2019. godine kada je u Hrvatskoj registrirano
62.938 novih automobila.
Raste broj EV automobila
Najprodavanija marka vozila u Hrvatskoj i dalje je Volkswagen
čijih je automobila u Hrvatskoj lani registrirano 5783, što je
udio od 12,7 posto u ukupnom tržištu. Odmah iza VW-a još je jedan
predstavnik VW grupacije – Škoda s 4571 registracija, slijede
Opel s 3602 registracije, Kia s 3226 prodanih automobila, Dacia
(3010), Renault (2907), Hyundai, Suzuki, Peugeot, Toyota… Od
luksuznih marki najtraženiji je i dalje Audi s 1420 registracija
u 2021., drugi je BMW s 1130 prodanih auta, a treći Mercedes s
1065 registracija.
Najveći skok u odnosu na prošlu godinu pripada proizvođaču
električnih automobila Tesla Motorsu, lani su u Hrvatskoj
registrirane 234 Tesle u odnosu na 2020. kada je registrirano
samo 35 električnih vozila ovog američkog proizvođača. No Tesla
nije najprodavanija marka električnih automobila u Hrvatskoj jer
je u 2021. registrirano 466 Renault automobila na struju, najviše
Twinga Z.E. i modela Zoe. Treći je Volkswagen sa 172 EV
registracije pa slijede Škoda i Hyundai.
Općenito se nastavlja trend kupovanja više automobila na struju,
lani su registrirana 1373, što čini 3% udjela u ukupnoj prodaji,
u odnosu na 2020. kada ih prodano 539 (1,5% udjela). Dakako,
većina električnih automobila kupljena je uz državne potpore od
70.000 kuna po automobilu. Elektrifikacija je vidljiva i prema
broju hibridnih automobila kojih je lani bilo 7068, što je čak
15,6% udjela, no treba uzeti u obzir da je među njima najviše
takozvanih ‘blagih hibrida’, koji imaju mali elektromotor koji
blago pomaže glavnom benzinskom ili dizelskom motoru. U 2021.
registrirano je i 1997 automobila na plinski pogon (udio od
4,4%), od toga 1838 Dacia.
I dalje se nastavlja snažan trend porasta benzinskih motora u
odnosu na dizelaše. Lani je tako od ukupnog broja registriranih
automobila registrirano 24.100 benzinaca što čini udio od 53,2
posto, dok se konstantno smanjuje udio dizelaša kojih je lani
registrirano 10.751, što je udio od 23,7 posto. Još do prije
nekoliko godina, danas zbog ekologije sve neprihvatljiviji
dizelski motori bili su daleko najprodavaniji pogonski sklop u
novim automobilima. Ali dizelaši u Hrvatskoj zbog ovoga neće brzo
nestati. Naprotiv, dizelski motori još su uvijek daleko
najtraženiji kao rabljeni automobili iz unosa, a od 2020. po prvi
put je u Hrvatskoj ukupno više registriranih dizelskih automobila
nego benzinaca tako da se kod nas ‘ekološka revolucija’ neće
baš dogoditi preko noći.
Nakon višegodišnje dominacije Škode Octavije kao najprodavanijeg
novog modela automobila u Hrvatskoj, lani je češku limuzinu s
trona izbacila Opel Corsa. Time se Opel nakon vrlo loše 2020.
kada su prodali ukupno samo 1677 automobila u Hrvatskoj, vratio
na velika vrata među najtraženije marke i modele. Corsi je lani
registriran 1871 primjerak, što je samo 16 komada više nego Škoda
Octavia (1855). Otegotna okolnost za Škodu su svakako bili veliki
problemi s isporukama vozila pa je u jednom trenutku lani rok
isporuke bio do 350 dana. No i svi su drugi proizvođači imali
sličnih problema, a prema najavama, tako će biti i u prvoj
polovici iduće godine.
Čak četiri Ferrarija
Treći najtraženiji model novog automobila u Hrvatskoj lani je
bila Dacia Duster s 1679 registracija, pa slijede VW T-Cross s
1416 prodanih primjeraka, Dacia Sandero (1252), VW T-Roc (1116),
Renault Clio, Hyundai Tucson, Suzuki Vitara, Kia Stonic, Opel
Crossland, VW Golf, VW Polo, Škoda Kamiq… U 2021. godini u
Hrvatskoj je prodano i četiri Ferrarija (2020. samo jedan), po
dva Lamborghinija i Bentleya, dok je prodaja rasla i Porscheu
koji je u 2021. prodao 190 automobila u odnosu na 137 godinu
ranije.