Prošle je godine budžet sufinanciranja bio viši za 140% posto u odnosu na 2020. godine, a za nova je električna vozila bilo dostupno čak 105 milijuna kuna. U konačnici, sredstva su odobrena za oko 2000 novih energetski učinkovitih vozila, uz značajno izmijenjen način prijave za sufinanciranje
Električna vozila prošle su godine postala pravi hit u
Hrvatskoj, a jedan od razloga zašto se tražilo ‘vozilo više’ bile
su i potpore Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
koje su se dodjeljivale građanima za poticanje kupnje energetski
učinkovitih vozila. Poticaji su se dijelili u dva navrata i oba
puta podijeljeni su u rekordnom roku. Hoće li poticaja biti i ove
godine? Iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
stižu dobre vijesti, a na naš upit odgovaraju potvrdno – da,
poticaja će biti! Fond za zaštitu okoliša i energetsku
učinkovitost već niz godina građanima, tvrtkama i javnom sektoru
osigurava poticaje za razne aktivnosti dekarbonizacije prometnog
sustava.
‘Između ostalog, provodimo i program Vozimo ekonomično, u sklopu
kojeg se potiče kupnja energetski učinkovitih vozila. Program
sufinanciranja je pokrenut 2014. godine te je u osam godina
sufinancirano više od 6500 energetski učinkovitih vozila, a
njegov nastavak je planiran i u godinama koje slijede, što je u
skladu našom, ali i Europskom, klimatsko-energetskom politikom te
ciljevima održivog prometnog sustava’, kazali su nam iz Fonda.
Sredstva odobrena za oko 2000 vozila
Prošle je godine budžet sufinanciranja bio više za 140% posto u
odnosu na 2020. godine, a za nova je električna vozila bilo
dostupno čak 105 milijuna kuna. U konačnici, sredstva su odobrena
za oko 2000 novih energetski učinkovitih vozila, uz značajno
izmijenjen način prijave za sufinanciranje. U provedbu programa
bilo je uključeno više od 260 prodajnih mjesta, 45 zastupnika sa
86 marki i gotovo 500 modela vozila.
‘Odlični rezultati i povratne informacije svih uključenih su nas
ohrabrili da s takvim principom nastavimo i u ovoj godini, iako
nisu isključene dodatne prilagodbe nekih od odrednica Javnog
poziva. Informacije o budžetu i datumu objave javnog poziva još
nemamo, no iste ćemo objaviti na našim stranicama čim budu
definirani’, odgovaraju nam na upit kada bi mogla ići nova runda
poticaja.
Kad je riječ o samoj provedbi projekata odnosno isplati
sredstava, Fond sredstva isplaćuje isključivo nakon što vozilo
bude kupljeno, što je i propisano Javnim pozivom.
‘Za kupnju vozila, korisnicima je na raspolaganju bilo
devet mjeseci, a po zaprimanju vozila, nam trebaju poslati
pripadajući Zahtjev za isplatu sredstava i potrebnu dodatnu
dokumentaciju poput računa, na temelju čega Fond radi jednokratnu
isplatu’, kažu nam.
Zbog problema s isporukom dodana posebna odredba
Problem globalne razine, neisporuka vozila zbog nestašice čipova,
okrznuo je i njih. Naime, doznali smo da neki građani koji su se
prijavili i dobili poticaje, još uvijek čekaju na svoja vozila te
su im se rokovi isporuke do sada nekoliko puta ‘probijali’.
‘Kašnjenje isporuke vozila smo do sada imali u doista rijetkim
slučajevima, njih svega nekoliko. Međutim, s obzirom na situaciju
na domaćem i svjetskom tržištu, bili smo svjesni takve mogućnosti
i za veći broj korisnika. Upravo smo zato u uvjete Javnog
poziva uključili sljedeću odredbu, koja omogućava produljenje
roka: “Iznimno, iz Fondu opravdanih razloga, a u skladu s
posebnim propisima moguće je po prethodno donesenoj poslovnoj
odluci direktora Fonda i pod jednakim uvjetima za
sve korisnike regulirati ugovorne odredbe vezane uz rok
provedbe predmeta ugovora.” Zasad za navedeno nije postojala
potreba’, odgovaraju na upit Net.hr-a iz Fonda.
Isplatu poticaja za električna vozila građani su još prošle
godine pozdravili, a upravo zbog toga mnogi su se u konačnici i
odlučili uzeti električne automobile. Stoga ne sumnjamo da će i
ove godine kada se raspiše javni poziv, pomama za poticajima
biti ogromna te da će broj električnih automobila u Hrvatskoj ove
godine još narasti.