Tehnika

KRIVCI ZA PARALIZU AUTOINDUSTRIJE Evo koliko čipova ima u svakom autu i čemu služe

Na udaru su svi, od radnika u tvornicama i vezanim djelatnostima do distributera i kupaca

Problemi s manjkom poluvodiča paralizirali su autoindustriju i
trenutno ne postoji proizvođač automobila koji posluje normalno.
Na udaru su svi, od radnika u tvornicama i vezanim djelatnostima
do distributera i kupaca. Štetu je nemoguće zbrojiti jer se novi
gubici gomilaju iz dana u dan.

Kako je moguće da su desetak kuna vrijedni čipovi zadali
ovakav nokaut autoindustriji Problem je složen, no
pokušat ćemo ga ukratko objasniti. U automobilu gotovo nema
funkcije koja ne ovisi o poluvodičima: motori, mjenjači, kočnice,
zračni jastuci, ovjes, multimedija, kamere, prozori, sjedala,
sigurnosni sustavi… Doslovno sve funkcionira uz pomoć malenog
poluvodiča. O važnosti dovoljno govori podatak da je u svaki
automobil ugrađeno oko 1400 mikročipova! A za proizvodnju jednog
mikročipa potrebno je četiri do šest mjeseci, piše portal
jutarnji.hr/autoklub.

Sedamdeset posto globalne proizvodnje mikročipova dolazi iz
tajvanskog TSMC. No, tih 70 posto predstavlja tek tri posto
ukupnog prometa tajvanske kompanije. I prije pandemije
autoindustrija im nije bila posebno važan kupac, ali ustaljeni
rast pružao je dobru poziciju u pregovorima. No, nakon
prošlogodišnjeg zatvaranja u borbi s epidemijom, odnosi snaga
otišli su na štetu autoindustrije koja se po broju naručenih
čipova nalazi iza kućanskih aparata. Poput grogiranog boksača na
konopcima, Europska komisija je predstavila
svoj prijedlog zakona o čipovima, koji bi trebao
povećati konkurentnost i otpornost Europe te pomoći u rješavanju
problema.

No, jedinstvenog odgovora nema, njemački europarlamentarci
najviše kritiziraju proširenje opsega državne pomoći,
socijaldemokrati se boje da će subvencije otići u ruke velikih
američkih i azijskih tvrtki koje grade tvornice diljem Europe,
dok Zeleni smatraju da planovi ne odgovaraju na aktualne probleme
klimatske krize. Dok europski parlamentarci tapkaju u mraku,
prodaja novih automobila na starom kontinentu prošle je
godine pala na razinu 1985. godine. Ako se po jutru dan
poznaje, 2022. neće biti ništa bolja.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije