Porozna gumena crijeva propuštaju plin, odlaze kompresori, a stradavaju i hladnjaci koji su vrlo skupi, evo kako uštedjeti...
Stiglo je toplije vrijeme i razdoblje godine kada ćemo ponovo
više koristiti klima uređaje u našim automobilima. Nakon
preporučenog čišćenja klima uređaja, ili kad vozač primijeti da
klima uređaj ne hladi više kao prije, u sustav se s plinom
ulijeva posebna boja. Kroz nekoliko tjedana vožnje potom je
pomoću posebne UV lampe moguće ustanoviti gdje dolazi do
propuštanja plina. Kako je klima uređaj zaseban i odvojeni
sustav, za njegov se popravak najbolje obratiti specijaliziranom
servisu. Ovlaštenim servisima, naime, najjednostavnije je
zamijeniti pojedine komponente novima, ali to ima i svoju cijenu,
naročito ako su u pitanju japanska vozila, piše portal jutarnji.hr/autoklub.
Samo hladnjaci za primjerice Infiniti ili kompresori za Honde
stoje preko 10.000 kuna, no može se proći i znatno povoljnije
ugradnjom zamjenskih dijelova ili reparaturom kompresora što u
ovlaštenim servisima u pravilu ne rade. Klima uređaj u osnovi se
sastoji od kompresora plina, unutrašnjeg i vanjskog hladnjaka s
isušivače te razvodnih crijeva. I svi dijelovi su podložni
kvarovima. Gumena crijeva s vremenom postaju porozna i manje
elastična pa nakon pet godina znaju istrunuti i početi propuštati
plin na dijelovima gdje su savijena ili na spojevima s
hladnjacima.
Takva crijeva treba zamijeniti novima, ali ih je važno i dobro
učahuriti, odnosno novim šalicama adekvatno pričvrstiti na
spojevima s hladnjakom te dodaje da nova crijeva sa zamjenom i
punjenjem u servisu za većinu vozila stoje do 1000 kuna. Kvarovi
vanjskog hladnjaka klime su najčešći s obzirom na to da se ovaj
dio nalazi ispred hladnjaka motora pa je prvi na udaru nečistoća
iz zraka i s ceste: mušica, kamenčića, prašine i prljavštine, ali
i kemijskih spojeva poput katrana, masti…
Uz to, proizvođači hladnjaka saća rade sve tanjim i tanjim kako
bi uštedjeli u proizvodnji, a ni aluminij, odnosno legura
aluminija od kojeg se izrađuju nije više ni približne kvalitete
kao nekad. Doznajemo da su hladnjaci auta iz devedesetih godina
prošlog stoljeća i danas funkcioniraju dok se neki znatno mlađih
godišta raspadaju, veli Petar dok nam pokazuje kako se saće
jednog takvog hladnjaka doslovno mrvi pod prstima. Tu nema pomoći
ni popravka. Srećom,većina servisera su dobro povezani s raznim
dobavljačima zamjenskih dijelova, no za neka egzotična i rijetka
vozila original je jedino rješenje.
Što se, pak, tiče kompresora, osim ugradnje zamjenskog, njega je
moguće i reparirati i to je najpovoljnije rješenje. Već za Opel
Astru K, primjerice, novi kompresor stoji izdašnih 12.000 kn.
Zamjenski je pak moguće naći za dva, nekad i tri puta nižu
cijenu, a reparirati se kompresor može i za manje od 2000 kuna.