Neki dijelovi spadaju u potrošne rezervne dijelove za koje nije predviđen redovni period izmijene nego se kontrolira njihova istrošenost na redovnom servisu
Javila nam se jedna čitateljica, koja ima vozilo pod jamstvom i
kvar kvačila nakon samo 30.000 prijeđenih kilometara. U servisu
su joj rekli da jamstvo ne pokriva ovaj kvar i gospođa nas je
pitala je li to pravilo. Mi smo, pak, pitali HAK-ovog tehničkog
savjetnika Marina Moravu, koji nam je rekao:
– Nažalost, u većini slučajeva kvačilo nije u garanciji kod
mnogih proizvođača, osim ako to pitanje nije posebno definirano
ugovorom. Slično je s kočionim diskovima i pločicama te gumama.
Ti rezervni dijelovi, kao i kvačilo, spadaju u potrošne rezervne
dijelove za koje nije predviđen redovni period izmijene nego se
kontrolira njihova istrošenost na redovnom servisu. Ako se za
iste dijelove izmjeri da su istrošeni ispod tolerancijske
vrijednosti oni se zamjenjuju novima o trošku vlasnika vozila. Na
trošenje navedenih dijelova svakako će utjecati stil vožnje, na
koji može utjecati sam vozač i to je ono ključno. Za samo
trošenje navedenih dijelova važan je i niz drugih čimbenika kao
što su prohodnost prometnice ili nerazvrstane ceste koje vozilo
prolazi…
Za svaku nastalu neispravnost vlasnik vozila neovisno o mišljenju
servisa ima mogućnost zatražiti redovito očitovanje proizvođača i
većinom nije za očekivati da se na prijemu vozila odmah odbije
garancija, a da se nije prošao reklamacijski postupak. Prema
tome reklamacijski postupak se od početka ulaska vozila u servis
mora provesti prema uputama koji će prema kategoriji problema
definira proizvođač.
Reklamacijski postupak, po riječima Marina Morave, uključuje:
– U slučajevima kad je problem poznat proizvođaču servisu je
dostavljena dokumentacija kako može jednoznačno prepoznati da je
to poznat problem za tu šasiju vozila i kako se prema uputama
dalje taj poznati problem rješava. U slučajevima kad problem
ulazno nije poznat servisu kroz servisnu dokumentaciju servisu je
dostupna tehnička podrška koju može zatražiti kako bi ispravno
prikupio sve detalje na vezanu reklamaciju s ciljem prikupljanja
onih korisnih informacija koje će pomoći neovisnim tijelima ili
procjeniteljima, koje je organizirao proizvođač, s ciljem da se
uoči kroz reklamaciju je li u tom slučaju došlo do nekog
tehnološkog nedostatka prilikom obrade materijala, ugradnje
dijela ili kod projektiranja i dimenzioniranja samog kvačila ili
je ipak moguće da je vozač vozila neadekvatnim rukovanjem s
vozilom oštetio kvačilo.
Reklamacijski postupak se u ovom slučaju pokreće vlasnik vozila
na samom zaprimanju neispravnog vozila u servisu, a proizvođač će
se putem servisa na transparentan način očitati vlasniku s
zaključkom je li reklamacija prihvaćena ili odbijena. Ako servis
na samom ulazu ne želi otvoriti reklamacijski postupak za
navedene neispravnosti na vozilu vlasniku vozila jedino preostaje
organizirati pravnu službu koja će dalje pokrenuti sve pravne
modele koji će ispravno analizirati sva prava koja ima potrošač
na nivou svog tržišta za navedeni proizvod i po potrebi će
organizirati sudskog vještaka kako bi se napravila klasična
procjena nastalih neispravnosti na predmetnom vozilu, piše portal
revijahak.hr.