U Rosenheimu je bivši zaposlenik TÜV Süda već osuđen zbog lažne certifikacije i podmićivanja na dužnosti - on je pregledavao i odobravao vozila trgovca automobilima samo na osnovu fotografija
Koliko puta smo čuli rečenicu: Toga nema u Njemačkoj, koja
definira ideal vladavine prava i poštenja. Da u Njemačkoj nije
idealno, manje-više, znamo svi, ali koliko može biti loše?
Süddeutsche Zeitung javlja o velikoj aferi s tehničkim pregledima
u Njemačkoj u kojoj su krivotvoreni izvještaji za pregledana
vozila i ona su puštana na cestu premda nisu zadovoljavala
uvjete, a odgovornim se proglašava i TÜV, jedna od najuglednijih
organizacija za preglede vozila. Navodi se da su stotine
tisuća vozila u prometu kao rezultat ove prakse, od kojih neka ne
zadovoljavaju osnovne uvjete.
Inspektori su potvrđivali sigurnost automobila koje zapravo
nikada nisu vidjeli. Luksuzna mrtvačka vozila, na primjer,
sastavljena su od više automobila i puštana su u promet bez
ozbiljne kontrole. U drugim slučajevima, njemački inspektori za
motorna vozila iz relevantnih organizacija kao što je TÜV
pomagali su u krijumčarenju starih automobila, koji su povučeni u
SAD-u, na europske ceste. Pretpostavlja se da su u prometu ukupno
stotine tisuća vozila koja su opasna.
Kako prenosi portal revijahak.hr, nekoliko njemačkih policijskih
i pravosudnih tijela bavi se ovim slučajevima, premda je veliki
nedostatak to što ne postoji središnja baza snimki pregleda u
cijeloj zemlji. Tragovi lažiranih pregleda vode do Litve i
Italije. U Rosenheimu je bivši zaposlenik TÜV Süda već
osuđen zbog lažne certifikacije i podmićivanja na dužnosti – on
je pregledavao i odobravao vozila trgovca automobilima samo na
osnovu fotografija. Zauzvrat, poduzetnik ga je pozvao na luksuzna
putovanja u Ameriku.
Serijski automobili su pretvarani u luksuzna vozila za prijevoz
preminulih. Unatoč ozbiljnim intervencijama na vozilima, njemački
inspektori su ih blagonaklono ovjerili i omogućili im
registraciju. Prema informacijama SZ-a, Thomas
Eder, član nadzornog odbora TÜV Süda, čak je bio na meti
talijanskih istražitelja kada su ga pronašli pod sumnjivim
okolnostima tijekom racije u automehaničarskoj radionici u
blizini Parme.
Drugi inspektori iz skupine osumnjičenih sa sjedištem u Münchenu
mjesecima su putovali u Litvu kako bi pregledali automobile u
radionici. Ova država smatra se glavnim čvorištem za uvoz
otpadnih automobila kojima su vlasti zabranile promet u
SAD-u. Većinom se radi o luksuznim vozilima, od kojih su
neka ponovno sastavljena s ukradenim rezervnim dijelovima u Litvi
i drugim istočnoeuropskim zemljama. Njemačka TÜV naljepnica
omogućuje im registraciju u Njemačkoj na jedan dan, što je, prema
europskim zakonima, jednako uporabnoj dozvoli za cijelu EU.