Statistika

VOZILA S VIŠE OD 300.000 PRIJEĐENIH KILOMETARA Znate li koja marka u Hrvatskoj dominira?

Svjesni smo toga da mnogi građani/vozači nemaju drugu opciju nego voziti starije automobile, ali barem onda zbog prometne sigurnosti učinite sve da budu u što boljem stanju

O starosti voznog parka u Hrvatskoj već se dugo raspravlja. S
prosjekom od 14.3 godina sigurno nismo u vrhu u Europi, ali
velika je vjerojatnost da će biti još gore. Isporuke novih
automobila su limitirane zbog logističkih problema, a i cijene
rastu do razine kada mnogi naši vozači sigurno neće razmišljati o
novim automobilima nego o rabljenim vozilima.

U trokutu čovjek-cesta-vozilo, svaka je osovina bitna za
poboljšanje prometne sigurnosti i definitivno žalosti da će
trendovi kupnje novih automobila pokazivati usporavanje ili u
najboljem slučaju stagnaciju. Na hrvatskim cestama mnogo je
starih osobnih automobila ili M1 vozila, kako ih klasificiramo.
Pitali smo Centar za vozila Hrvatske (CVH) koliko je u prometu
automobila koji su prešli više od 300.000 kilometara, što je
ozbiljna granica.

Apsolutni rekorder je Volkswagen sa 59.389 takvih automobila s
prosječnom godinom proizvodnje 2001., što bi, recimo, bio Golf
četvrte generacije. Toliki broj Volkswagen treba tumačiti velikom
popularnošću koju marka ima na tržištu. Daleko nakon Volkswagena
slijede dvije premium marke, Audi i Mercedes-Benz s više od 19.
tisuća primjeraka. Onda idu dva velika favorita naših kupaca,
Opel i Škoda, pa BMW, Renault, Peugeot…

U autooglasnicima se mogu pronaći brojni automobili s više od
300.000 prijeđenih kilometara, a novi trendovi rezultirali su
time da i oni postižu solidne cijene. Može ih se pronaći u
prosjeku od 2000 eura za kompakte pa do 9000 eura za premium
limuzine i SUV-ove.

Što vam želimo poručiti? Ima svakakvih automobila s dvadeset
godina starosti i prijeđenih 300.000 kilometara. Kupujete li
takvo vozilo ili je već u vašem vlasništvu, pazite na održavanje.
To je vrijeme kada se pojavljuju ozbiljni kvarovi, korozija može
nagristi dijelove karoserije ili ovjesa, pitanje je kako
funkcioniraju sigurnosni sustavi… Svjesni smo toga da mnogi
građani/vozači nemaju drugu opciju nego voziti starije
automobile, ali barem onda učinite sve da budu u što boljem
stanju. U famoznom trokutu prometne sigurnosti vozilo s razlogom
zauzima jedno od tri ključna mjesta. Dobro održavanje je ključ za
uspješno produženje starosti vozila.

Marka, broj vozila sa više od 300.000 prijeđenih km,
prosječna godina proizvodnje 

VOLKSWAGEN, 59.389, 2001.
AUDI, 19.689, 2001.
MERCEDES, 19.094, 2000.
OPEL, 15.677, 2003.
ŠKODA, 12.622, 2005.
BMW, 11.368, 2003.
RENAULT, 11.256, 2004.
PEUGEOT, 8053, 2004.
CITROEN, 6330, 2004.
FORD, 4745, 2004.
TOYOTA, 4275, 2004.
FIAT, 4079, 2002.
MAZDA, 3962, 2003.
SEAT, 3078, 2003.
HYUNDAI, 2340, 2004.
VOLVO, 2280, 2003.
HONDA, 2148, 2002.
ALFA ROMEO, 1429, 2003.
NISSAN, 1375, 2002.
MITSUBISHI, 1015, 2000.

Izvor: revijahak.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije