Miris i boja ispuha govore puno, baš kao i boja ulja u motoru
Izuzmemo li Wartburg i Trabant kao najpoznatije marke modela s
dvotaktnim motorima i karakterističnim zvukom, slična aroma
mirisa iza drugih automobila govori kako nešto nije u redu s
motorom automobila, piše portal index.hr.
Plavi dim je gotovo neizostavna kulisa
najslabijeg Yuga, popularne 45-ice, a prati ga karakterističan
miris kao posljedica sagorijevanja ulja u komori za izgaranje. To
nije dobro iz više razloga, a bitan je da postoji opasnost
gubitka ulja. Manjak ulja znači slabije podmazivanje motora,
pa je važno reagirati što prije, posebno kod novijih motora kod
kojih je popravak gotovo pa neizvediv.
Bijeli dim je najčešće posljedica
neispravne brtve glave motora, što uzrokuje prodor rashladne
tekućine u unutrašnjost motora. Moguća posljedica je
pregrijavanje motora. Izuzetak su kada dolazi do isparavanja
nakupljenog kondenzata.
Crni dim je vezan uz preveliku količinu
goriva pa treba provjeriti sustav ubrizgavanja i filtar goriva.
Popravak nije skup. Kod dizelaša je pak uzročnik nakupljena čađa.
Prvo što treba provjeriti je filtar zraka, a tek potom sustav
ubrizgavanja. U pravilu crni dim jedini govori da popravak neće
biti jako skup.
Sve rečeno upućuje da pratite razine tekućina u motornom
prostoru, ali i potrošnju goriva koja ne smije oscilirati više od
20 posto. Pratite li rečeno, ali i miris i boju ispuha, bit ćete
brži od signalne lampice i na vrijeme ćete otići serviseru.
Boja ulja
Čisto ulje možemo vidjeti na šipkama za mjerenje kod novih
automobila gdje ga je teško i očitati na mjernoj šipki. Također,
motori s plinskom instalacijom imaju duže čisto ulje, ali to ne
znači da ga ne morate redovito mijenjati. Vozite li dizelaša,
ulje nakon zamjene najčešće nije čisto, svjetložuto kao novo, ali
ne sumnjajte u mehaničara, doista je utočio novo ulje. To samo
znači da je ulje “pokupilo” čađu i vezalo je, čime se sprječava
nakupljanje naslaga. Pritom čađa u ulju nema negativan utjecaj na
svojstva ulja.
Trebate li doliti ulje, ne štedite. Kupite ono koje već imate u
motoru, odnosno ono koje je specificirao proizvođač. Izuzetak su
hitni slučajevi kad vam nedostaje ulja u motoru, a nemate izbora,
tada je dobro svako ulje. Šalu na stranu, najjednostavnije je
redovito pratiti stanje ulja u motoru i po potrebi imati spremnu
litru za dolijevanje. Neki motori usprkos tome što su ispravni
jednostavno troše ulje.