Udruga teretnog prometa Njemačke (BGL) upozorava da nedostaje AdBluea i da ga se ne može jednostavno uvesti iz inozemstva
Savezno udruženje transporta robe i logistike (BGL) smatra da je
alternativna nabava aditiva za gorivo Adblue teška u slučaju
nestašice. AdBlue je teško uvoziti iz inozemstva, rekao je
generalni direktor BGL-a Dirk Engelhardt za
Deutsche Verkehrs Zeitung.
– Otkako je najveći proizvođač AdBluea u Njemačkoj zaustavio
proizvodnju, sat teče – rekao je Engelhardt u vezi sa prekidom
proizvodnje u SKW Piesteritzu. – Bez Adbluea većina kamiona stoji
– a to znači da prijete nestašica i prazne police supermarketa.
Prema BGL-u, potrošnja AdBluea za kamione na njemačkim cestama
iznosi oko pet milijuna litara dnevno. SKW Piesteritz kao najveći
proizvođač AdBluea u Njemačkoj zaustavio je sustav proizvodnje
prije dva tjedna, budući da bi zbog trenutnih cijena plina
proizvodnja gnojiva imala gubitke. Sada su cijene Adbluea toliko
porasle da bi njegova proizvodnja bila isplativa, rekao je
glasnogovornik. Međutim, aditiv za gorivo ne može se proizvesti
zasebno, odnosno proizvodi se s gnojivom.
Otopina uree AdBlue koristi se u naknadnoj obradi ispušnih
plinova dizelskih motora i smanjuje ispuštene dušikove okside do
90 posto. Prema BGL-u, gotovo svaki kamion u industriji
špedicije, logistike i transporta u Njemačkoj pokreće dizelski
motor, pa je situacija neizvjesna te se očekuje potez njemačke
vlade, piše portal revijahak.hr.