Često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora
Ideje za uštedu goriva u ovim teškim vremenima? Logičan odgovor
bio bi koristiti javni prijevoz ili voziti se biciklom, ali
komfor automobila nam je često draži, a i biciklistička
infrastruktura u mnogim hrvatskim mjestima nije razvijena. Možda
će nekim vozačima sa starijim modelima automobila, koji nemaju
start/stop funkciju, pasti na pamet na semforima ili u dužim
zastojima ugasiti motor? No to često nije pametna ideja.
Dobar primjer je start/stop sustav, odnosno automobil s tim
sustavom. Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan.
Računalo zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno
zagrijan. Stoga će održavati motor u radu dok ne postigne
optimalnu temperaturu. Na vašoj instrumetnoj ploči pojavit će se
crveni simbol start/stop sustava (slovo A okruženo linijom sa
strelicom) ili neka druga poruka da sustav ne radi, odnosno da ne
isključuje motor.
Ako nemate start/stop sustav izbjegavajte gašenje motora dok
stojite na semaforu – ako mislite tako uštedjeti gorivo – i to
pogotovo ako je motor hladan. Nećete uštedjeti niša, a često
paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na
njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora. Zapamtite da
potpuno gašenje, bez dodavanja kontakta, gasi i svjetla na
automobilu, što vas čini manje uočljivima vozilima koja dolaze
iza vas ili vam dolaze ususret, upozorava portal revijahak.hr.