Nagla i silovita uporaba kočnica ponekad je najgore moguće rješenje u pojedinim kriznim situacijama
Čak 90 posto informacija vezanih uz zbivanja na cesti stječemo
očima i svaka distrakcija može biti opasna, pa prije
vožnje sve što možete pravilno podesite i osigurajte
rad svih elemenata. Dobro podešeni retrovizori, nove metlice
brisača i očišćena stakla su osnova vožnje u ovo doba godine, a
naročito to vrijedi za vožnju po magli.
Magla stvara vlagu na vjetrobranu što dodatno smanjuje
vidljivost. Ako su pritom vaš vjetrobran i stakla prljavi ili
“masni” to će vam otežati pozorno praćenje situacije na cesti.
Očistite ih… Dosadna i opasna magla koja u većini predjela
zemlje ovih dana prati vozače, posebno u kotlinama ili ravnicama
uz rijeke, donosi posebne opasnosti te traži pojačanu pozornost
vozača. U takvim uvjetima izrazito smanjenje vidljivosti najbolji
savjet je uvijek isti: koncentracija i sporija vožnja jedini su
lijek za maglu.
Uz smanjenu vidljivost, dodatni razlog za usporavanje u slučaju
magle je i vlažan asfalt. Jer magla dakako, vlaži asfalt: taj
oblak vrlo sitnih vodenih kapljica uspijeva lebdjeti u zraku koji
često vodoravnu vidljivost u vožnji može smanjiti i na stotinu
metara, dospijeva i na cestu koju čini opasnijom za vožnju. Duga
svijetla koja dobro dođu u vožnji po mrklom mraku kod magle
nikako ne koristite: to je besmisleno jer se svjetlosni snop
odbija od kapljica vode u zraku i reflektira unatrag
zasljepljujući vozača.
Pomoć su svjetla za maglu, ali ne treba očekivati čuda jer
maglenke postavljene na 10 do 20 centimetara od tla i pomažu tek
u lakšem uočavanju referentnih točaka, poput traka na asfaltu.
Kad se vidljivost mjeri u metrima, potrebno je uključiti stražnje
svjetlo za maglu, ali najvažnija je koncentracija za upravljačem,
pri čemu treba izbjegavati uporabu telefona i čavrljanja sa
suputnicima, kao i glasnu glazbu.
Ako ste nesigurni za volanom vozeći po magli i pomišljate na
zaustavljanje nemojte se upuštati u brze i drastične manevre
zaustavljanja uz cestu. Vozači iza vas mogu prekasno shvatiti
vaše namjere pa, posebno u vožnji autocestom, može doći do
lančanog kočenja svih sudionika iza vas, a prečesto se dešava da
se neki zbog brzine, ili manjka iskustva ne uspijeva zaustaviti
na vrijeme. Vozite polako dok ne uočite sigurno mjesto svakako
izvan prometnog toka.
Najvažnije, smanjite brzinu. Automobile ispred vas po magli
mogli biste uočiti bitno kasnije nego u vožnji po dobroj
vidljivosti te je važno smanjiti brzinu i povećati udaljenost od
“crvenih svjetala koje vidite ispred sebe”. Samo tako ćete imati
dovoljno vremena za pravovremenu reakciju kočenja ili
izbjegavanja naleta na vozilo ispred vas.
Magla može uzrokovati da objekte ispred sebe vidite kasnije nego
što biste to inače vidjeli. Zato je važno smanjiti brzinu i
povećati udaljenost između sebe i drugih vozila. Dodatni prostor
će povećati vaše vrijeme reakcije i moguće poštedjeti vas
neprilika prilikom vožnje po magli…
Za kraj, kad se vremenski uvjeti poprave i magla nestane, svakako
ne zaboratite isključiti maglenke, posebno stražnju, jako smeta
vozače iza vas, savjetuje portal jutarnji.hr/autoklub.