Rimac Nevera postigla je brzinu od 412 km/h, što ga čini najbržim električnim serijskim automobilom na svijetu, priopćili su iz tvrtke Rimac Automobili
“Nevera je, prilikom postavljanja rekorda, postavljena u tzv. Top
Speed mode, stvarajući aerodinamički profil koji uravnotežuje
otpor i potisnu silu kako bi se osigurala stabilnost pri velikim
brzinama”, navodi se u priopćenju i dodaje da je Nevera bila
opremljena gumama Michelin Cup 2R, uz nadzor Michelinovog
tehničara koji je provjerio njihovo stanje.
Za volanom je bio Miroslav Zrnčević, glavni
testni i razvojni vozač.
“Njegov je izazov bio postići savršen ulazak na ravninu iz
zakrivljenih dijelova staze kako bi osigurao najbolju moguću
priliku da dosegne najvišu brzinu. Izlazeći iz ovalnog dijela
staze iz nagiba, putujući oko 250 km/h, Miroslav je oslobodio
punu snagu Nevere kako bi dosegao brzinu od 412 km/h – točno
onako kako je simulirano na početku projekta Nevere”,
objašnjavaju iz Rimac Automobila.
“Postignuta brzina čini Neveru najbržim serijski
električnim automobilom, te je to najveća brzina ikada
zabilježena na Automotive Testing Papenburg stazi. Brzina je
izmjerena pomoću Racelogic V-Boxa, visokopreciznog mjernog
uređaja temeljenih na GPS-u. Najveća brzina od 412 km/h bila je
cilj koji je Rimac tim postavio kada je automobil prvi put
predstavljen kao C_Two na Ženevskom sajmu automobila
2018., a sada – nakon 1,6 milijuna sati razvoja – ta brzina je
potvrđena”, stoji u priopćenju.
Miroslav Zrnčević, glavni vozač za testiranje i razvoj u Bugatti
Rimcu, istaknuo je kako je postići brzinu 412 km/h u cestovnom
automobilu nevjerojatno složeno. “Ali u Neveri smo stvorili
automobil koji može prijeći velike udaljenosti s jednim
punjenjem, može se uhvatiti u koštac s uskim i zavojitim trkaćim
stazama i može driftati, kao i oboriti rekorde ubrzanja, te
postići brzine od preko 400 km/h.
Vozio sam Neveru otkad je prvi put okrenula kotač i vidjeti
završen automobil kakav je danas stvarno je emotivan trenutak.
Najvažnija stvar koju sam naučio tijekom pokušaja najveće brzine
je koliko je automobil bio staložen i stabilan – što potvrđuje da
su naši timovi za aerodinamiku i dinamiku vozila odradili
nevjerojatan posao”, rekao je Zrnčević.
Kako se navodi u priopćenju, Nevera se isporučuje
kupcima s ograničenom najvećom brzinom od 350 km/h, ali može
postići najveću brzinu od 412 km/h na posebnim događajima za
kupce, uz podršku Rimac tima i u kontroliranim uvjetima. Budući
da su gume pod velikim opterećenjem tijekom takvih vožnji, većina
mjera opreza usmjerena je na to da gume budu ispravno postavljene
za tako velike brzine.
Proizvodnja Nevere trenutno je u tijeku u sjedištu Rimca na
Jankomiru, a prvi automobili već su kod kupaca diljem svijeta,
zaključuje se u priopćenju.
Izvor: jutarnji.hr/autoklub