Njemački autoklub ADAC testirao je razlike između prosječne
potrošnje na putnom računalu automobila i stvarne potrošnje
goriva. Potrošnja prikazana na putnom računalu često je netočna.
Samo oko trećine svih modela prikazuju točne vrijednosti. Gdje su
najveća odstupanja? Zasloni u mnogim slučajevima ne daju točne
vrijednosti unatoč mjernim senzorima i računalnoj logici. Ovo je
zaključak opsežne procjene ADAC-a provedene na 80 modela
automobila s različitim vrstama pogona. Za procjenu se koristilo
ADAC Ecotest mjerenje. To znači da su i pogonski profili i
ambijentalni uvjeti uvijek bili isti za sva mjerenja što je i
preduvjet za komparativne analize.
Sedam vozila prema procjeni ADAC-a doista daju točne vrijednosti
na putnom računalu. To su: Kia Xceed 1,4 T-GDI, Mercedes B 250e,
Mercedes A 200d, Opel Corsa 1,2 DI Turbo, Range Rover Evoque D150
i VW Polo GTI. Ugrađeno računalo na još 19 vozila pokazuje
vrijednosti potrošnje koje odstupaju manje od 2 posto od
izmjerene potrošnje. ADAC smatra da su točna ugrađena računala
koja ne odstupaju više od 5 posto prema gore ili dolje te da su
kao takva prihvatljiva dok se ograničenje za neispravno računalo
na vozilu označuje se s odstupanjem većim od 5 posto. Odstupanje
od manje od dva posto znači da potrošnja odstupa za otprilike 0,1
litru dok je odstupanje do 5 posto jednako odstupanju od oko 0,3
litre u prosjeku.
Zanimljivo je da većina računala u vozilu obmanjuje u korist
vozača i pokazuje više nego što vozilo zapravo troši. Primjeri:
premium modeli – Audi Q2 35 TDI quattro, najmanje je precizan.
Dok njegovo ugrađeno računalo pokazuje potrošnju od 6,6 litara
dizela na 100 kilometara, njegova stvarna potrošnja je 0,8 litara
manja. To odgovara odstupanju od 13,8 posto. BMW X5 xDrive 45e se
ističe među benzinskim motorima. Putno računalo hibrida s
benzinskim motorom prikazuje jednu litru potrošnje previše što je
9,4 posto razlike.
Klikom na portal revijahak.hr možete pogledati nekoliko modela
automobila, potrošnju po putnom računalu, stvarnu potrošnju te
odstupanje.