Glavna razlika je u oktanskom broju, mjeri koja pokazuje otpornost goriva na detonaciju kada je stlačeno unutar cilindra motora
Postoji niz pitanja koja se često ponavljaju među mnogim
vozačima: 95 ili 98 (ili 100) oktanski benzin? Je li bolje jedno
ili drugo? Mogu li natočiti 95 oktansko gorivo u automobil za
koji se preporuča 98 oktansko i obrnuto? Da biste razjasnili sve
te nedoumice, prvo morate vidjeti koja je razlika između benzina
od 95 i 98 (ili 100) oktana. Glavna razlika je u oktanskom broju,
mjeri koja pokazuje otpornost goriva na detonaciju kada je
stlačeno unutar cilindra motora. Da bi došlo do izgaranja unutar
cilindra, eksplozija smjese zraka i benzina mora omogućiti
potisak na klip. Ali navedeno guranje mora biti glatko i
kontinuirano, jer bi u suprotnom mehanika automobila patila.
Stoga, što je veći oktanski broj, to je veća antidetonacijska
sposobnost benzina i bolji učinak motora. Ovo objašnjava zašto se
benzin 98 preporučuje za vozila visokih performansi, velikog
obujma, posebno kada motor ima omjer kompresije veći od 10,5:1.
Motor će duže trajati i bolje će se ponašati.
Trenutačno, benzin 95 ima iste standarde kvalitete kao i 98, pa
ako je vaš automobil konvencionalni osobni automobil a ne visokih
performansi, preporuča se napuniti benzinom 95, koji također
pomaže u smanjenju potrošnje i ograničava emisije zagađujućih
čestica. Ako koristite 98 benzin u automobilu koji preporučuje
95, ništa se neće dogoditi. Vaš automobil neće raditi bolje,
unatoč nekim popularnim legendama koje govore suprotno. Jedini
učinak će biti da će osjetiti vaš džep, pogotovo u ovim vremenima
kada cijena goriva vrtoglavo raste, piše portal jutarnji.hr/autoklub.
S druge strane, ako natočite benzin 95 u automobil za koji se
preporučuje 98, može doći do negativnih posljedica. Budući da ima
manju otpornost na detonaciju benzin 95 ne eksplodira u pravo
vrijeme. To se dugoročno odražava u smanjenje performansi i
pojavu mehaničkih kvarova, odnosno, oštećenje koje nastaje na
klipnjačama kao posljedica eksplozije prije roka, upravo zbog
korištenja niskooktanskog benzina.