Države članice dužne su stvoriti infrastrukturu za punjenje automobila i kombija istim tempom kako raste broj vozila
Ako mislite da se nešto značajno promijenilo s njemačkim
odbijanjem europske tranzicije na samo vozila s nultom emisijom
štetnih plinova – varate se. Sintetička goriva uglavnom će biti
dostupna vlasnicima skupih sportskih automobila, a mi ostali bit
ćemo se prisiljeni snalaziti nakon 2035. godine, kupovati
električne automobile, možda vozila na vodik ili unedogled
održavati stare benzince i dizelaše.
O ozbiljnosti kojom je EU krenula u tranziciju govori i
posljednja odluka koja regulira mnogo toga. Do 2026. punionice za
električna vozila trebale bi biti raspoređene na barem svakih 60
kilometara na važnim prometnim osovinama i transeuropskim
prometnim mrežama (TEN-T). Rekli bismo, značajnijim autocestama.
Prema Europskom parlamentu, punionice za kamione trebale bi
biti postavljene na svakih 120 kilometara duž TEN-T cesta do
2028. godine. Do 2031. stanice za vodik trebale bi biti najmanje
svakih 200 kilometara. Iznimke su stoga predviđene za vrlo
udaljena područja, otoke i ceste s vrlo malo prometa.
Države članice dužne su stvoriti infrastrukturu za punjenje
automobila i kombija istim tempom kako raste broj vozila.
Plaćanje i informacije o cijeni i performansam punionica također
bi se trebale jedinstveno regulirati. Primjerice, cijena na
stanicama za punjenje e-automobila mora biti navedena u
kilovatsatima i mora biti ponuđeno plaćanje bankovnom karticom,
piše portal revijahak.hr.