Nije dovoljno samo zamijeniti gume i brzinski oprati auto, temeljita priprema zahtjeva malo više truda
Iako mnogi vozači smatraju da mogu preskočiti pripremu automobila
za proljeće i ljeto, ona je itekako nužna. I pritom ne mislimo
samo na zamjenu guma ili brzinsko pranje u autopraonici, već na
temeljitu prilagodbu automobila za toplije dane. Ako ste imali
sreće, dobili ste poziv iz vašeg ovlaštenog servisa za besplatnu
proljetnu provjeru svih ključnih elemenata, no ako niste, ne
očajavajte. Za kompletnu pripremu automobila dovoljno je jedno
prijepodne i nešto eura, ovisno o tome koliko ste tijekom godine
zanemarili potrebe svog ljubimca.
Ovo je par sitnica kojima ćete život u automobilu učiniti
jednostavnijim.
Kao prvo, nikad ne podcjenjuje važnost posjedovanja ispravne
i potpune opreme poput kutije prve pomoći, žarulja,
trokuta i prsluka. Vozači ih u pravilu i imaju, ali mnogi ih i
dalje zatrpavaju torbama i ostalom prtljagom. Ako ste već
koristili žaruljice iz kompleta, nadopunite ga na
vrijeme, jer nerijetko pregaraju baš one iste, a ako ste s autom
dobili jedan od onih klimavih trokuta, zamijenite ga boljim,
kojeg neće srušiti prvi automobil koji prođe pored njega.
Ne zaboravite na sigurnosni prsluk, odnosno njegovo
pozicioniranje na uvijek dostupno mjesto u kabini, u pretincu za
rukavice ili ispod sjedala. U slučaju potrebe, bez prsluka
nemojte izaći iz auta, a kamoli izaći na prometnu cestu jer to
može biti vrlo opasno. Također, u prtljažniku je pametno imati
rezervnu litru ulja i tekućine za stakla, jer čak iako
vozite potpuno novi moderni auto to ne znači da vam se ne može
dogoditi da negdje zapnete u koloni, ostanete bez goriva ili se
susretnete s nekim drugim problemom….
Što se tiče vjetrobranskog stakla, još jedna od stavki koju je
lako previdjeti pri redovitom održavanju je pravodobna
zamjena tekućine za pranje stakla jer kako zimska ima
otpornost na smrzavanje, tako ljetna ima bolja svojstva na višim
temperaturama. Metlice brisača pametno je mijenjati
svake druge godine, pa i češće. Ako u prtljažniku
imate rezervni kotač, svakako provjerite da li je ispravno
napunjen. Ako tlak nije ispravan, može ubrzo puknuti i rezervna
guma.
Ključni dio automobila su akumulator i ulje. Provjera
razine motornog ulja u sustavu jedna je od
najjednostavnijih radnji koja vas može poštedjeti velikih
problema na putovanju. K tome, nikada nije loše imati dodatnu
litru u prtljažniku. Iskustva pokazuju da vozači
kvar akumulatora očekuju zimi, no on se jednako
opterećuje i ljeti. Ako uzmete u obzir da više od 40 posto
kvarova na automobilu izazove neispravan akumulator, jasno je da
trebate provjeriti njegovo stanje.
Još jedan važan detalj je rashladna tekućina koje u
sustavu uvijek mora biti dovoljno. Neki vozači smatraju kako
antifriz treba koristiti zimi, dok je ljeti sasvim dovoljna i
voda. To je, međutim, greška, jer današnji rashladni sustavi rade
na dosta visokim radnim temperaturama, a antifriz ima
nešto više vrelište i sigurno će teže zakuhati.
Svake dvije godine potrebno je napraviti servis klima
uređaja bez obzira na to što vam se možda čini da ona dobro
radi. Kontrolira se tlak u uređaju i obavlja se zamjena plina i
ulja, ulja u kompresoru, filtera ventilacije… Klima nije samo
komforni faktor vožnje nego na visokim ljetnim temperaturama, ako
ne radi, može postati i sigurnosni problem. Ako će prestati s
radom, to će se prije dogoditi na ekstremnim temperaturama, piše
portal jutarnji.hr/autoklub.
Za kraj, ako već niste, svakako promijenite gume na
automobilu. No, tu ne mislimo na sve vozače, izuzetak su oni koji
koriste cjelogodišnje gume.