Čak i ako vam uskoro ne predstoji tehnički pregled, svakako obratite pažnju na ključne dijelove
Ljetni mjeseci, poznato je, razdoblje su u kojemu vozači
prevaljuju najviše kilometara tijekom godine. Sezona je to
godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim
vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često
dolazi do “zamora materijala”. Stoga, čak i ako vam uskoro ne
predstoji odlazak na tehnički pregled, potrebno je obratiti
pažnju na vitalne dijelove automobila.
Pet vitalnih dijelova na koje vozači trebaju najviše
pripaziti:
Ovjes, gume, kotači
Slabo održavane ceste i česti prelasci preko visokih uspornika
loše utječu na stanje ovjesa. Prije dolaska zime dobro je stoga
provjeriti geometriju kotača, ali i stanje amortizera. Dublja
ulegnuća, tragovi hrđe na klipnjači ili oštećenja gumenih
ležajeva signal su za zamjenu. Zbog trenja s podlogom dolazi do
prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što
uzrokuje produženi zaustavni put tijekom kočenja. Prema zakonu
ljetna guma u zimskom razdoblju mora imati najmanju dubinu
profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne zimske
gume.
Motor
Najčešće nepravilnosti vezane uz motor uključuju probleme s
emisijom ispušnih plinova, neispravnost sustava dovoda goriva,
propuštanje ulja i rashladne tekućine, Redovito održavanje poput
zamjene ulja i filtera ključni su za zdrav život vašeg motora.
Karoserija
Oštećenja ili korozija na karoseriji mogu oslabiti strukturu
automobila te ugroziti sigurnost putnika prilikom eventualnog
sudara. Nažalost, gledajući generalno, zaštita podvozja od
štetnog djelovanja vanjskih utjecaja koji mogu rezultirati
pojavom korozije i drugim oštećenjima u većini se slučajeva ne
obavlja preventivno, nego tek nakon što je šteta već učinjena,
pokazuje praksa.
Kočnice
Vlagu, sol i prašinu teško je izbjeći na cestama, a sve to loše
utječe na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad parkirne
kočnice često je potrebno tek očistiti stražnje bubnjeve.
Dolaskom zime i bljuzge situacija se inače samo pogoršava, kao i
u slučaju korozije na diskovima.
Svjetla
Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu s
kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s ceste i s
vremenom postaju hrapavi i puni rupica. Hrapava površina
nepravilno raspršuje svjetlo, a prljavština poput filtra
prigušuje svjetlo i do 80 posto. Rješenje? Poliranje…
Izvor: jutarnji.hr/autoklub