Ovu opremu trebali bi imati svi auti, no na žalost još uvijek nije tako iako se ponekad radi o vrlo jednostavnim i jeftinim rješenjima
Moderni automobili prepuni su tehnologija koje su se još prije
samo par desetljeća činile kao nešto iz filmova znanstvene
fantastike. Uz mnogo stvari koji boravak u autu i vožnju čine
ugodnijima i sigurnijima, moderni automobili imaju i mnogo
funkcija ili stavki opreme koje su potpuno nepotrebne. Ovdje
se nećemo baviti time, već ćemo se osvrnuti na genijalnu opremu
koja je zaista korisna i koja jako olakšava vozačku svakodnevicu.
Svaki novi automobil trebao bi je imati, no na žalost još uvijek
nije tako iako se kod nekih stavki radi o vrlo jednostavnim i
jeftinim rješenjima, piše portal jutarnji.hr/autoklub.
Grijani vjetrobran, upravljač i sjedala
Jednostavno, genijalno i ne pretjerano skupa rješenja koje ćete
znati cijeniti u hladnim zimskim mjesecima. Uz grijani vjetrobran
možete zaboraviti na struganje leda. Sitni, gotovo nevidljivi
grijači u vjetrobranskom staklu odleđuju prednje staklo kao što
ste već navikli na stražnjem staklu. Ovu funkciju već duže
vrijeme imaju neki skupi modeli, a sve je češća i u “jeftinijim”
automobilima, a najviše je forsiraju u Opelu i Fordu. Grijani
upravljač nije toliko koristan, no svakako je veliki plus komforu
u hladna zimska jutra kao što su i grijana sjedala. Pogotovo ako
su od kože ili njene imitacije koja zna biti ledeno hladna.
Kamera za vožnju unatrag
Senzore za parkiranje danas imaju i najjeftiniji novi auti, barem
one stražnje, no s kamerom za parkiranje mnogi proizvođači još
uvijek škrtare i ne nude je u serijskoj opremi. Šteta jer to je
još bolje od senzora pogotovo za nove, slabo pregledne
aute kod kojih ne znate “gdje počinju, a gdje završavaju”.
Jednom kada se naviknete na kameru, teško ćete se odviknuti od
nje.
Otvaranje i zatvaranje prozora ključem
Još jedno vrlo jeftino rješenje za koje nam nije jasno zašto ga
još nisu usvojili svi. Svima nam je poznata situacija kada se
udaljimo od auta i shvatimo da su prozori ostali otvoreni.
Slijedi hodanje natrag do auta, davanje kontakta i dizanje
prozora, no sve se to može izbjeći ako se prozori mogu zatvoriti
ključem. Dovoljan je samo dugačak pritisak na tipku za
zaključavanje i svi prozori se automatski zatvaraju. Korisno je i
prilikom dolaska do zagrijanog auta jer jednim pritiskom otvarate
sve prozore i omogućujete da se auto počinje hladiti i prije nego
što ste došli do njega. Ovu funkciju već godinama imaju gotovo
svi automobili Volkswagen Grupe, neki Fiati i auti još nekoliko
proizvođača, a nama nije jasno zašto je nisu usvojili i drugi.
Telefon umjesto ključa
Mobilni telefon je danas korisna naprava kojom možete gotovo sve,
čak i plaćati kao s kreditnom karticom. Zašto onda ne bi služio i
kao ključ za auto? To su si mislili i u Tesli i uveli korištenje
mobitela umjesto ključa. Dovoljno se približiti se automobilu i
on će se otključati. Kada je mobitel u kabini možete pokrenuti
auto. Kao s klasičnim hands free ključem. Ako se baterija
telefona isprazni tu je uvijek pravi ključ ili čip kartica koji
će poslužiti za iste funkcije. Osim Tesle ovu funkciju polako
sada usvajaju i drugi.
Upozorenje za otvaranje vrata
Danas su mnogi sustavi za pomoć u vožnji obavezni na novim
automobilima, no ovaj nije, a vrlo je koristan. Sustav
onemogućava otvaranje vrata ili vas upozorava kada
se odostraga približava neki drugi auto, motocikl ili
bicikl. Tako se ne može dogoditi da u žurbi ili smetenosti
otvorite vrata i tako uzrokujete nesreću u kojima lako mogu
stradati vaša vrata ali i vi ili nesretni biciklist/motociklist.
Ovaj sustav smo uočili na mnogim skupljim automobilima, no sve je
češći i na jeftinijima.
Automatska duga svjetla i LED Matrix svjetla
Mnogi vozači se ne snalaze najbolje s dugim svjetlima. Često im
ostanu upaljena kada to nije potrebno pa smetaju drugim vozačima
ili ih uopće ne pale jer im se to jednostavno ne
da. Automatska duga svjetla su izuzetno pametan
izum jer eliminiraju potrebu da sami upravljate dugim
svjetlima. Umjesto vas to radi dam automobil, a rezultat je
opuštenija vožnja. LED Matrix svjetla još su genijalniji izum jer
omogućavaju da duga svjetla budu stalno upaljena bez da smetaju
ikome u prometu. Ova svjetla to mogu jer se sama prilagođavaju i
gase pojedine segmente koji bi smetali drugima. Na primjer, ako
se vozite na otvorenoj cesti iza nekog drugog auta sve će oko
njega biti osvijetljeno dugim svjetlima, no duga svjetla neće
biti uperena i u taj auto.
Automatski mjenjač
Sve je manje automobila s ručnim mjenjačem i za to ima
razloga. Automatski su postali toliko dobri da većina vozača
više ne želi ni pomisliti na auto s ručnim mjenjačem. Komfor koji
ide uz automatski mjenjač je mnogo veći nego kod ručnog. Možete
odmarati lijevu nogu i desnu ruku, a to ćete najviše znati
cijeniti u kreni-stani prometu u gradovima. Ručni mjenjači po
nama još imaju smisla samo u sportskima autima.
Infotainment s Apple CarPlay i Android Auto funkcijama te
s digitalnim radiom
Infotainment sustav danas ima gotovo svaki auto. Uglavnom se
sastoji od niza vrlo korisnih ali i prilično nekorisnih funkcija
koje nećete upotrebljavati baš nikada, no svi još uvijek nemaju
integraciju pametnih telefona putem sustava Apple CarPlay/Android
Auto. Uz pomoć ovog sustava na zaslon Infotainmenta se
preslikavaju mnoge aplikacije pametnog telefona, a najkorisnija
od njih je navigacija putem Google karata ili, ako baš
inzistirate, Apple karata. Svaki auto bi trebao imati i DAB
(digitalni radio prijemnik) jer vam to otvara sasvim novi svijet
radio stanica za koje možda niste znali ni da postoje.