Ne štedite na kočnicama i njihovom održavanju jer je u pitanju vaša sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu
Vozite na autocesti 130-140 km/h, prisiljeni ste naglo zakočiti
gotovo do zaustavljanja i tako, u nekoliko navrata… Što se događa
s kočnicama, hoće li se uslijed opterećenja deformirati diskovi?
Pitali smo HAK-ovog tehničkog savjetnika Marina
Moravu.
– Moguće je i navedeni problem se ponekad događa kod kočnica koje
su kupljene kao aftermarket dijelovi pa je tu u pitanju
isključivo kvaliteta materijala i najčešće će ovi dijelovi biti
dobri na vozilu za uvijete gradske vožnje i vozila koja se
koriste na kratkim relacijama. Problemi neće nastati do nekog
ekstremnijeg kočenja s vozilom kao što je navedeni primjer na
autocesti.
Ne činite ovo u vožnji
– Nakon ekstremnijeg gradskog kočenja zaustaviti se s vozilom i
držati pritisnutu kočnicu. Moguće je da će se zagrijani disk
deformirati, jer je on manje površinske tvrdoće i skloniji da se
u njega utisnu disk pločice držanjem pritisnute kočnice.
Preporuka je otpustiti papučicu kočnice ako je vozilo na ravnoj
površini.
– Prolazak s jako zagrijanim diskovima kroz dublje
lokve vode na kolniku ili odlazak u autopraonicu može rezultirati
naglim hlađenjem diskova što može povući za sobom i deformiranje
diskova.
Neki primjeri neadekvatne brige o kočnicama
– Korištenje disk ploča izvan dozvoljene tolerancije za izmjerenu
širinu radnih kočionih površina diska te korištenje istrošenih
diskova s novim kočionim pločicama – ova kombinacija često daje
loše rezultate. Diskove je najbolje zamijeniti uvijek zajedno s
pločicama.
– Loša priprema i čišćenje glavnina ležajeva površine na koju se
montira disk te loše čišćenje vodilica disk pločica i same
čeljusti.
– Puštanje u rad slabo pokretljive kočione čeljusti koju je
zapravo trebalo zamijeniti ili servisirati.
– Ugrađivanje dijelova koje često kupuju vlasnici vozila i donose
u servis bez preporuke trgovca i servisa. Vlasnici često odabiru
najjeftinije, a ne adekvatne proizvode.
Svakako je preporuka koristiti dijelove koji imaju oznaku
izvornosti, oznaku homologacije, i oznaku OEM kvalitete. Također
je preporuka ako sami nabavljamo dio savjetovati se s trgovcem
ili servisom hoće li kupljeni dio zadovoljiti zahtjeve u
kojima se vozilo nalazi. Proizvodi niske cijene su uglavnom za
manje zahtjeve kod kočenja (gradska vožnja) i za vozila koja ne
putuju na dugim udaljenostima, savjetuje portal revijahak.hr.