Izgleda da je broj totalnih šteta kod električnih automobila mnogo manji nego što se prije nagađalo
Posljednjih nekoliko godina govori se o skupim popravcima
električnih automobila nakon prometnih nesreća pa čak i relativno
brzom otpisu, odnosno proglašenju totalne štete. Novo
istraživanje iz SAD-a sada ruši ove teze. Američki časopis
Road&Track objavio je podatke Highway Loss Data Institutea
(HLDI), neovisne američke neprofitne organizacije, koje dokazuje
da su električni ili elektrificirani automobili tek minimlano
skuplji za popravak od onih s motorima s unutarnjim
sagorijevanjem. Razlika je samo dva posto.
Prema HLDI-ju, povećani troškovi popravaka globalni su problem
koji nema nikakve veze s električnim automobilima. Troškovi
sanacije štete u tri su godine porasli za 30 posto. Uglavnom je
to zbog povećane složenosti automobila, uključujući i automobile
s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Više senzora i
elektronike neizbježno znači veće troškove. Također, čini se da
je broj totalnih šteta kod električnih automobila mnogo manji
nego što se prije nagađalo. Prema podacima HLDI-ja, kod 6,1 posto
električnih automobila nakon nesreća proglašena je totalna šteta,
u usporedbi s 18,4 posto modela motora s unutarnjim
sagorijevanjem koji su sudjelovali u sličnimn nesrećama, prenosi
portal revijahak.hr.
Ove brojke proturječe nedavnim istragama osiguravatelja i
novinske agencije Reuters, koja je objavila da se kod
električnih automobila češće proglašava totalna šteta, kada se
sumnja na oštećenje baterije.