Svijetla slonovača ili Ral 1015 to je boja taksija u Njemačkoj. Većina ih vidi kao bež teksije. Ali zašto? I je li to uopće obavezno?
Nije bila baš rijetka scena na hrvatskim cestama, Mercedes bež
boje, izranjavan u mnogim cestovnim bitkama, koji iza sebe
ostavlja oblak gustog crnog dima. Odmah ste mogli pretpostaviti –
taj je kupljen Njemačkoj i iza njega je barem 300.000 km vožnje!
Taksi vozila u mnogim su zemljama žuta, u nekima crvena ili čak
svijetloplava – a u nekim zemljama uopće nema propisa.
S druge strane, njemački taksiji su bež boje. Ali ne svi i ne
uvijek. Izvorno, taksiji u Njemačkoj nisu bili bež, već crni. No
tome je došao kraj 1971. godine. To je naredio tadašnji savezni
ministar prometa Georg Leber (1920.–2012., SPD), piše
t-online.de. Nova boja trebala je postati svijetla slonovača
(tehnički naziv: RAL 1015). Nakon petogodišnjeg prijelaznog
razdoblja, svi crni taksiji trebali su nestati s njemačkih ulica.
I to se dogodilo, prenosi portal revijahak.hr.
Koji su razlozi za tu odluku? Lagana prljavština i sitne mrlje ne
upadaju u oči tako brzo na bež boji kao na crnoj, taksi izgleda
urednije, godinama prije ugradnje klima-uređaja u automobile u
crnim taksijima je bilo prilično vruće…
Međutim, što je još važnije, ta boja, za razliku od crne, do tada
nije bila bila korištena za osobne automobile. Rekli bismo i
nakon toga. S razlogom, naravno. Na kraju, svjetlija boja
povećala je sigurnost na cestama, što je bila važna Leberova
briga.