Istraživanje

JE LI SKUPLJE I BOLJE? Isplati li se kupovati premium goriva?

Premium goriva koja se prodaju pod raznim trgovačkim imenima, primjerice "class", "ecto", "q max", "evo" i slično, prema tvrdnjama proizvođača goriva motoru automobila zbog raznih dodanih aditiva donose brojne prednosti

Isplati li se za 37 centa više po litri benzina ili 44 centa po
litri dizela u automobil točiti premium gorivo? Za spremnik
od 50 litara benzina to je 18,5 eura više, odnosno prema
današnjim cijenama benzina od 1,46 eura po litri eurosupera 95 i
1,83 eura po litri Eurosupera Class po litri, umjesto 73 eura za
rezervoar od 50 litara “običnog” benzina, spremnik od 50 l
premium eurosupera će vas stajati 91,5 eura. Još je skuplji
eurosuper 100, benzin s većim oktanskim brojem koji se trenutno
prodaje za 1,90 eura po litri, što znači da ćete za spremnik od
50 litara trebati izdvojiti 95 eura. Za razliku od
“običnih” premium goriva koji sadrže aditive, benzin s
većim oktanskim brojem donosi opipljivu prednost koja
olakšava rad motora pri većim opterećenjima i namijenjeni su
snažnijim benzinskim automobilima.

Kod dizelskih motora, razumije se, nema goriva s većim oktanskim
brojem već samo premium goriva s aditivima. Eurodizel trenutno
stoji 1,52 eura po litri, a premium eurodizel 1,96 eura po litri.
To znači da se za spremnik eurodizela od 50 litara mora izdvojiti
76 eura, a za premium eurodizela 98 eura, odnosno 22 eura
više.
Pa isplati li se to i vozačima kojih automobila? Valja odmah
naglasiti da sva goriva koja se prodaju na našim benzinskim
pumpama zadovoljavaju EU norme i ništa se motorima neće
dogoditi ako se voze na standardna goriva, odnosno ne treba
očekivati nikakva tehnička stradavanja motora jer moderni
benzinski Otto motori opremljeni su senzorima za sprečavanje
detonantnog izgaranja i shodno tome računalo koje upravlja radom
motora promijenit će kut pretpaljenja i varirati količinu
ubrizganog goriva u cilindar kako bi spriječio eventualnu
havariju motora.

Svakako je preporuka za one koji voze automobile za koje je
propisan najmanji oktanski broj 98, da koriste goriva s tim
ili većim oktanskim brojem, iako im se neće ništa dramatično
dogoditi ako toče i eurosuper 95. No, vožnja na benzin s manjim
oktanskim brojem eventualno bi se mogla osjetiti na potrošnji
goriva, jer kvalitetnija goriva smanjuju potrošnju. Prema
određenim mjerenjima, snažniji benzinski automobili korištenjem
benzina s oktanskim brojem 100 troše oko 5% manje u odnosu na
Eurosuper 95. Usto, vozači mogu uočiti manji gubitak snage i
okretnog momenta. Još manje razloga za brigu imaju vlasnici
dizelskih automobila jer kod njih premium goriva znače da su samo
dodani aditivi koji povoljno utječu na motor.

Premium goriva koja se prodaju pod raznim trgovačkim imenima,
primjerice “class”, “ecto”, “q max”, “evo” i slično, prema
tvrdnjama proizvođača goriva motoru automobila zbog raznih
dodanih aditiva donose brojne prednosti. Navode da čiste motor i
odmah odstranjuju naslage te tako održavaju motor čistim,
poboljšavaju sagorijevanje goriva i radne značajke motora,
stvaraju zaštitni film na metalnim površinama pomažući spriječiti
koroziju kritičnih komponenta sustava goriva, smanjuju trenje
između pokretnih dijelova motora zbog povećane mazivosti i
povećavaju snagu i trajnost motora. Premium goriva proizvode
se dodavanjem posebnih aditiva što bi trebalo
rezultirati smanjenjem nakupljanja naslaga na brizgaljkama,
boljim raspršivanjem, boljom homogenošću smjese, izgaranjem…

Njemački ADAC nedavno je objavio široku analizu premium goriva i
zaključio da je učinak raznih aditiva koji se dodaju u premium
goriva izuzetno teško provjeriti i da je u stvarnosti
on vjerojatno prilično malen. Također, mnogi dobavljači
reklamiraju svoje “premium” dizelsko gorivo s boljim
cetanskim brojem. Ovaj broj opisuje zapaljivost. Zapravo, veći
cetanski broj često znači bolje ponašanje pri pokretanju i
mirniji rad motora, ali samo će vrlo osjetljivi vozači
uočiti razliku, navodi ADAC.

Dakle, najbitnije jest da je kvaliteta standardnih goriva, barem
na području EU, normirana (EN 228 ili EN 590) kako bi se uopće
mogla koristiti za rad modernih motora s unutarnjim izgaranjem, a
pogotovo s modernim sustavima za naknadnu obradu ispušnih
plinova, nema bojazni da bi moglo doći do oštećenja
motora. A imate li viška novca, a pogotovo ako vozite
nov i vrlo skup automobil, premium goriva zasigurno neće odmoći u
boljem radu i trajnosti motora. Za benzince za koje je
propisan veći oktanski broj od 95, točenje eurosupera 100 će
značiti do 5 posto manju potrošnju i bolje performanse.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije