Vijesti / Automobilizam

BRZINOMJERI

SVE JE REGULIRANO Znate li da je propisano koliko brzinomjeri na automobilima mogu 'varati'?

SVE JE REGULIRANO Znate li da je propisano koliko brzinomjeri na automobilima mogu 'varati'?
Pixabay.com/Ilustracija

Nije dopušteno da brzinomjer pokazuje nižu vrijednost - na primjer vozite 80 km/h, a na brzinomjeru automobila je 78 km/h

Vjerojatno i sami znate da brzinomjeri na automobilima nisu najprecizniji uređaji na svijetu. Više je razloga za to, a jedan od važnijih je da se brzina vozila uglavnom mjeri brzinom okretanja kotača. Gume su nerijetko različitih dimenzija, mijenjate ih, troše se i njihov dijametar nije uvijek isti.

Zbog toga proizvođači programiraju margine pogreške, ali one uvijek moraju biti takve da brzinomjer pokazuje višu vrijednost od one stvarne. Na primjer, vozite 70 km/h, a brzinomjer pokazuje 75 km/h. Nikada neće pokazivati 68 ili 65 km/h. Tako se proizvođači automobila štite od potencijalnih tužbi nakon nesreća, ali postoji i propis koji sve regulira.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ujedinjeni narodi – gospodarska komisija za Europu (UNECE) propisali su da brzinomjeri na testiranjima automobila maksimalno pokazuju 10% + 4 km/h veću brzinu od stvarne. To konkretno znači da na testiranjima mogu pokazivati maksimalno 92 km/h, a automobil doista vozi 80 km/h. Sve iznad 92 km/h nije dozvoljeno.

Nakon što je vozilo certificirano, u realnim cestovnim uvjetima primjenjuje se novo pravilo – 10% + 6 km/h za automobile, autobuse, kamione i druga gospodarska vozila te 10% + 8 km/h za motocikle i vozila na tri kotača koja su brža od 50 km/h.

Jedno istraživanje bavilo se pogreškama na brzinomjerima automobila pa spomenimo primjer: uređaji na Daciji Duster dCi, Mazdi MX-5 2,0, BMW-u 330i M Sport, Škodi Kodiaq 2,0 TDI i Seat Aroni 1,0 TSI pokazivali su pri 80 km/h vrijednost od 83 km/h.

Inače, električni brzinomjer patentirao je Hrvat Josip Belušić 1888. godine, piše portal revijahak.hr.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video