Vijesti / Automobilizam

Savjeti

NOVI PRAVILNIK O MJERENJU BRZINE Kako voziti brzo, po propisu i bez kazne?

NOVI PRAVILNIK O MJERENJU BRZINE Kako voziti brzo, po propisu i bez kazne?
Sanjin Strukić/PIXSELL/Ilustracija

Još jednom upozoravamo vozače kako je na snazi novi Pravilnik o mjerenju brzine vozila koji provodi policija u Hrvatskoj, te su na snazi nove tolerancije prebrze vožnje kod prometnih kamera i presretača

Zato otkrivamo kako voziti brzo, po propisu i bez kazne. Moramo istaknuti kako se novi Pravilnik odnosi na mjerenje brzine vozila – radarom, mjerenje brzine laserom, mjerenje brzine tako da se snima pređena udaljenost i potrebno vrijeme za nju (detekcijska brzine), mjeri se prosječna brzina (sekcijsko mjerenje brzine), te se mjeri brzina praćenja (presretač), piše portal automobili.klik.hr.

Ako ste prebrzi dolaze kazne za prebrzu vožnju, ali sada se pojačano gleda i na prolazak kroz crveno, te što se do sada nije posebno kažnjavalo, a sada da, jest kazna za 'vožnju na repu' vozila. E, sad kada to znate, da otkrijemo kako voziti brzo, po propisu i bez kazne.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Objavljujemo dopuštene pogreške za mjerila brzine, te koliko u biti smijete voziti preko ograničena, a da vas ne kazne. Pogledajmo kakva je nova tolerancija kod mjerenja uređaja koji se koriste:

– ako je ograničenje brzine manje ili jednako brzini 100 km/h dozvoljena tolerancija od izmjerene brzine je ± 3 km/h
– ako je ograničenje brzine veće od 100 km/h dozvoljena tolerancija od izmjerene brzine je ± 3 posto.

Dakle, premda je za svaku brzinu brojčano ista tolerancija '3', treba razlikovati kada se brojka odnosi na brzinu (km/h) ili postotak (%), što je jako važno, a naravno ona se odnosi na metodu mjerenja. No, to naravno nije sve, ovo napisano je za uređaje koji se koriste kod mjerenja brzine, a sve nas zanima 'tolerancija' mjerenje brzine na cesti:

– kod mjerenja brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h
– kod mjerenja brzine veće od 100 km/h iznosi 10 % zaokružena na veću vrijednost.

Dakle, premda je za svaku brzinu brojčano ista tolerancija '10', i ovdje treba razlikovati kada se brojka odnosi na brzinu (km/h) ili postotak (%), što je jako važno, a naravno ona se odnosi na izmjerenu brzinu vozila.

Prolazak na crveno svjetlo

Oštrije se od sada kažnjava i prolazak vozila kroz crveno svjetlo koje se utvrđuje na temelju izmjerene brzine vozila i vremena prolaska preko označene zaustavne linije. Trebate znati kako se prolazak kroz crveno svjetlo snima s dvije fotografije. Prva fotografija pokazuje vozilo prije označene zaustavne linije, dok druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje fotografije osim vozila pokazuju i crveno svjetlo na semaforu.

Kazna za premalu udaljenost od vozila

Udaljenost između vozila određuje se na temelju izmjerene brzine prvog i drugog vozila, te na temelju vremena koje je potrebno drugom vozilu koje se vozi iza prvog da pređe točku na kojoj je izmjerena brzina prvog vozila. Udaljenost između vozila dokumentira se s dvije fotografije koje se snimaju tijekom mjerenja brzine prvog i drugog vozila. Svaka fotografija prikazuje brzinu vozila, međusobnu udaljenost i vrijeme snimke.

Za utvrđivanje udaljenost između vozila, uzima se pozitivna pogreška u korist vozača: 4 m pri brzini drugog vozila do 100 km/h, te 4 % izmjerene udaljenosti vozila pri brzini drugog vozila iznad 100 km/h.

Kako presretači mjere brzinu?

Kada smo kod presretača, dovoljno je snimiti 3 fotografije na temelju video zapisa i to na početku mjerenja, na kraju mjerenja, te dodatna fotografija za prepoznavanje vozila. Mjerenja se provode na dionicama od najmanje 200 metara pri brzinama do 10 km/h, ili najmanje 500 metara pri brzinama iznad 100 km/h.

Vozilo opremljeno mjerilom brzine za praćenje ne smije tijekom mjerenja preteći nadzirano vozilo. Na kraju mjerenja udaljenost između vozila opremljenog mjerilom brzine za praćenje i nadziranog vozila mora biti jednaka ili veća od udaljenosti na početku mjerenja.

Najgledaniji video

Najgledanija galerija

Izdvojeno

Category: 6019

Reci što misliš!