JESTE LI SE IKAD ZAPITALI?

UZROK ‘IZBACIVANJA PIŠTOLJA’ TIJEKOM TOČENJA GORIVA Ne, nije do vašeg auta, već do nečeg pomalo neočekivanog

Vlasnici starijih automobila, prilikom točenja goriva na benzinskoj pumpi, često se zapitaju zašto 'pištolj' redovito klikne i prestaje ulijevati gorivo, iako rezervoar nije napunjen do vrha. Mnogi se zabrinu da nešto ne rade dobro ili da je na automobilu nastao neki kvar, ali u većini slučajeva to zapravo nije do njih

Benzinske crpke dizajnirane su da se automatski zaustave kad
senzor učita da je došlo do promjene tlaka od benzinskih para.
Naime, na vrhu svakoga ‘pištolja’ postoji otvor pomoću
kojega se odvodi zrak iz rezervoara te se tako lakše ulijeva
gorivo u isti. U tome otvoru nalazi se senzor koji učitava
promjene tlaka u spremniku te kad se prekine dovod zraka,
jednostavno ‘pištolj’ klikne i prestaje daljnje ulijevanje
goriva.

Moderni automobili opremljeni su sustavom za isparavanje goriva i
imaju malo drugačije otvore spremnika pa se u njih lakše ulijeva
gorivo. No automobili starijih godišta ili nemaju takav sustav
ili je on jednostavno već zaštopan pa se stvaraju lagani
problemi. Gorivo se, prilikom točenja, može slijevati niz
stijenku crijeva, koje vodi do rezervoara, pa se na trenutak
začepljuje senzor tlaka na pištolju. On automatski klika i
prestaje točiti gorivo iako ne bi trebao.

Naime, vrlo često nije problem u samom otvoru spremnika na
automobilu nego upravo u ‘pištolju’ benzinske crpke. Bio to
stariji ili noviji automobil, ‘pištolj’ bi svakako trebao
ravnomjerno utakati gorivo i izbacivati zrak. No nerijetko
benzinske postaje štede na ‘pištoljima’, koji imaju svoj rok
trajanja, pa se zbog prekomjernih utakanja goriva oni jednostavno
oštećuju!

Tada počinju lošije točiti gorivo i sliniti na vrhu pa se češće
začepi otvor senzora tlaka. Taj problem može se i vrlo lako
riješiti. Naime, ako ‘pištolj’ izbacuje prilikom točenja,
potrebno ga je malo usmjeriti prema gore kako bi otvor za odvod
zraka zapravo mogao doći ‘do zraka’.

Preporučuje se i smanjiti pritisak te polakše utakati gorivo kako
bi se ono ravnomjernije rasporedilo i spriječilo
‘slinjenje’ na vrhu. Nažalost ako ništa od toga ne pomaže,
vjerojatno je riječ o starijim ‘pištoljima’ pa je najbolje
probati sve to primijeniti na nekoj drugoj benzinskoj postaji,
zaključuje portal jutarnji.hr/autoklub.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije