Sigurnost prometa

ZBOG NEODGOVORNIH VOZAČA HAC postavlja 1088 novih superkamera za nadzor prometa

Uz pomoć napredne tehnologije prometni podaci i alarmi šalju se u kontrolnu sobu. Svaka sekunda u otklanjanju početne incidentne situacije je bitna i može spasiti živote

Hrvatske autoceste postavit će 1088 novih digitalnih kamera duž
cijele svoje mreže autocesta, u sklopu projekta rekonstrukcije
sustava videonadzora i sustava videodetekcije, čija je vrijednost
oko 41 milijun kuna. Te superkamere sa sustavom videodetekcije
otkrivaju u nekoliko sekundi izvanredne situacije na autocesti
poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljeno vozilo ili vozilo
koje se kreće presporo…

U HAC-u objašnjavaju da sve više vozila na autocestama povlači za
sobom i potrebu za povećanje sigurnosti prometa na njima. Pri
tome se najviše izvanrednih situacija na autocestama najčešće
događa u zonama čvorova i velikih objekata. A kako bi se
spriječile moguće posljedice izvanrednih situacija na
autocestama, ističu u HAC-u, potrebno ih je na vrijeme
detektirati te s pomoću promjenljive prometne signalizacije
prenijeti poruke sudionicima u prometu i pravodobno upozoriti sve
nadležne interventne službe. Stoga je na autocestama uveden
sustav videonadzora i videodetekcije kojim se obavlja stalan
nadzor i analiza stanja prometa. Kamere su pri tome postavljene
na mjestima gdje je najveća mogućnost nastanka incidentnih
situacija.

Spriječiti sekundarne nesreće

U operativnom centru, kažu u HAC-u, osim što se prati u svakom
trenutku stanje prometa, prate se i vremenski uvjeti na trasi te
se poduzimaju potrebne mjere dođe li do izvanrednih situacija ili
pogoršanja meteoroloških uvjeta. Učinkovito upravljanje
izvanrednim situacijama potpuno ovisi o brzoj detekciji i
verifikaciji incidenata. Svakom izgubljenom minutom dramatično
raste rizik druge, sekundarne nesreće uzrokovane početnim
incidentom. Svaka sekunda u otklanjanju početne incidentne
situacije je bitna – tumače u HAC-u i dodaju da učinkovito
upravljanje izvanrednim situacijama može spasiti živote, a sama
reakcija je najovisnija o brzoj detekciji i verifikaciji
incidenata. Napredne tehnologije automatske detekcije incidenata,
navode u HAC-u, detektiraju sve značajne incidente u roku od
nekoliko sekundi, a rezultat toga su ublažavanje posljedica
incidenta i izbjegavanje sekundarnih nesreća. Prometni podaci,
kompresirane slike i alarmi šalju se u kontrolnu sobu. A sustav
se može, kažu u HAC-u, integrirati tako da služi kao okidač
drugih sustava, poput prometnih svjetala, promjenljivih prometnih
znakova ili informacijskih displeja.

Pri generiranju alarma, referent-operater u kontrolnoj sobi
dobiva ne samo alarm nego i vizualnu informaciju pomoću snimke
samog događaja i tako na najinformiraniji mogući način odlučuje o
potrebnim postupanjima. Analiza snimaka kamera u realnom vremenu
omogućava efikasnije upravljanje prometom na autocestama –
objašnjavaju HAC-ovi stručnjaci. U slučaju, dodaju, izvanrednih
situacija njihova pravovremena detekcija omogućuje brzu
intervenciju nadležnih službi, a druge sudionike u prometu moguće
je pravodobno obavijestiti kako bi se izbjegle sekundarne
nesreće. U postojećem sustavu videonadzora i videodetekcije na
HAC-ovim autocestama pojavljuju se problemi s optikom kamera,
izlaznim signalima, niskom rezolucijom, kamere nemaju
odgovarajući zoom i pregled detalja. 

Digitalne umjesto analognih

Stoga su u HAC-u, u skladu sa suvremenim tehnološkim standardima
sa sigurnosnog i prometno-informacijskog aspekta, pokrenuli
proces rekonstrukcije postojećeg sustava videonadzora i
videodetekcije. Tako su lani izradili izvedbeno-projektnu
dokumentaciju kojom je predviđena zamjena analognih kamera
suvremenim digitalnim IP kamerama te postavljanje dodatnih
digitalnih kamera na lokacijama na kojima trenutačno nije moguće
udovoljiti zahtjevima automatske detekcije incidenta.

U HAC-u kažu da su IP kamere ili kamere internetskog protokola
digitalne videokamere koje prenose videozapise preko računalne
mreže. One imaju bolju kvalitetu slike, naprednu tehnologiju
snimanja i mogućnost povezivanja velikog broja kamera u nadzorni
sustav. Uz to, objašnjavaju u HAC-u, digitalne kamere imaju
napredne značajke, kao što su analiza, napredna tehnologija
detekcije pokreta i daljinsko fokusiranje. Videozapisi se
skladište digitalno, koristeći mrežne videosnimače. A u jedan
sustav za videonadzor, kažu u HAC-u, može se dodati doslovno
neograničen broj kamera internetskog protokola.

Hrvatskim autocestama četvorke i petice za
sigurnost 

Hrvatske autoceste kontinuirano, različitim projektima, provode
aktivnosti na povećanju sigurnosti na autocestama. Iako smo
nedavno za sigurnost na autocestama dobili visoku ocjenu, naša se
ulaganja u sigurnost nastavljaju što pokazuje i ovaj projekt
modernizacije sustava videonadzora – poručio je predsjednik
uprave HAC-a Boris Huzjan. Hrvatske su autoceste
od ovlaštenog revizora cestovne sigurnosti u sklopu projekta
Sigurnosna ocjena dionica TEM cesta koji je za tu tvrtku izradio
Zavod za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih
znanosti u Zagrebu za sigurnost svojih autocesta dobile peticu.
Rezultati su pokazali da ukupno 45 dionica HAC-ovih autocesta
odnosno njih 49 posto ima nisku stopu prometnih nesreća, što bi
bila ocjena pet, a 47 dionica (51 posto) ima srednje nisku stopu
prometnih nesreća, što bi bila ocjena četiri.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije