Vijesti / Automobilizam

KORONAKRIZA

PRODAJA AUTOMOBILA ŽESTOKO PALA Novi podaci otkrivaju koji su model Hrvati najviše kupovali

PRODAJA AUTOMOBILA ŽESTOKO PALA Novi podaci otkrivaju koji su model Hrvati najviše kupovali
Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Hrvatski kupci su se u prvih deset mjeseci većinom (56 posto), odlučili za novog benzinca, a dizelaše je kupilo njih 35 posto. Hibridi su našli prođu kod šest, auti na plin kod dva, a električni kod jedan posto kupaca

U Hrvatskoj su prošli mjesec registrirana 3093 nova osobna automobila, što je za 24,61% manje nego u listopadu 2019. kada su, prema podacima Promocije plus, registrirana 4104 automobila. Time je ipak, u ovoj zbog svima znanih razloga i u prodaji automobila kriznoj godini, godišnji pad barem malo smanjen. U prvih deset mjeseci tako je prodaja novih automobila manja za 43,45 posto u odnosu na isto razdoblje lani, odnosno prodan je 24.091 automobil manje nego u istom razdoblju 2019. godine. Ove je godine prodano 31.350 automobila, a lani u prvih 10 mjeseci 55.441 automobil.

Zbog stranih turista

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Dakako, pandemija COVID-19 i njezine posljedice glavni su razlog pada prodaje novih automobila. Nije Hrvatska u tome iznimka jer u cijeloj Europskoj uniji u prvih devet mjeseci, prema podacima Udruženja europskih proizvođača vozila (ACEA), prodaja je manja za 28,8 posto, odnosno s 9,908 milijuna prodanih automobila u 2019. pala je na 7,058 milijuna u 2020. godini. Ali, Hrvatska od svih država članica EU ima najveći pad u prvih devet mjeseci, a najbliži prema padu prodaje su nam Portugal (-39,3%), Španjolska (-38,3%) i Italija (34,2%). Uz Hrvatsku, sve su to zemlje koje imaju snažan turizam, a upravo su zbog manje stranih turista ove godine već u proljeće, kad je počelo zatvaranje obustavljene narudžbe rent-a-car automobila. A posljednjih godina su upravo rent-a-car auti činili oko trećinu ukupnog hrvatskog tržišta novih automobila. Volkswagen je i dalje najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj s 5046 registracija u prvih 10 mjeseci. Slijedi ga Škoda s 4312 registracija, a treći je Renault s 2706 registracija. Četvrta je Dacia (1933), peta Kia (1644), a slijede Suzuki, Hyundai, Peugeot, Toyota, Opel... Upravo Opel bilježi najveći pad prodaje na hrvatskom tržištu u 2020. godini – čak 69,9 posto. Opel je ove godine prodao 1297 automobila, a u prvih 10 mjeseci 2019. 4981 automobil. S druge strane, jedina marka u prvih 20 najprodavanijih na našem tržištu koja je ove godine prodala više automobila nego lani jest Kia. Korejski proizvođač ove godine u Hrvatskoj ima 1644 registracije, a lani ih je imao 1425. U plusu su u 2020. godini i neke luksuzne marke poput Porschea sa 122 registracije (96 u 2019.), i Jaguara s 55 registracija (44 u 2019.). I američki i sve popularniji proizvođač električnih automobila Tesla je rastao, s 22 prodana primjerka lani skočio je na 28 automobila u 2020. godini.

Škoda Octavia najtraženija

Za razliku od lani kad u prvih 10 mjeseci nije prodan ni jedan Lamborghini i Aston Martin, u 2020. je registriran po jedan primjerak čije nove vlasnike očito pandemija nije omela u kupnji tih skupocjenih automobila. Baš kao i lani, Ferrari je prodan jedan, a Bentleya tri. Raste prodaja električnih automobila, ove godine u 10 mjeseci registriran je 331 (udio od 1,1% u ukupnoj prodaji) u odnosu na lanjskih 170. Najveći skok u udjelu prema pogonskim sustavima imaju hibridi kojih je u 2020. registrirano 1959 prema 1387 u 2019., čime su stigli na 6,2% udjela prodanih automobila prema vrsti pogonskog goriva. Benzinci su i dalje najtraženiji s udjelom od 56 posto, a dizelski motori čvrsto drže prošlogodišnji udio od 35%. Od modela je najprodavanija Škoda Octavia s 2115 registracija, drugi je Renault Clio s 1163 registracije, a slijede VW Polo (1130), Dacia Sandero (905), VW T-Cross (869), VW Golf, Dacia Duster, Kia Stoic, Renault Captur, VW T-Roc...

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video