Sigurnost vožnje

TEST LJETNIH GUMA Continental i Bridgestone među najboljima u obje dimenzije

Uoči dolaska ljepših dana i viših temperatura, HAK i partneri su testirali 15 ljetnih guma u dimenzijama 205/55 R16 i njih 17 u dimenzijama 225/50 R17

Hrvatski autoklub i partneri na najnovijem su testu analizirali
15 ljetnih guma u dimenzijama 205/55 R16 i njih 17 u dimenzijama
225/50 R17. To su trenutačno dvije vjerojatno najzastupljenije
dimenzije na tržištu, jer ih u manjem obliku koriste brojna
vozila u kompaktnoj klasi (Ford Focus i EcoSport, Hyundai
i30, KIA Ceed, Mazda 3, Honda Civic, Toyota Corolla, Renault
Megane, Peugeot 308, Citroen C3 i C4, Opel Astra, VW Golf, Audi
A3, BMW serije 1-2-3, Mercedes A-B-C klase, Fiat 500L i Tipo,
Mini…), dok ih u većem obliku pronalazimo uglavnom na luksuznijim
vozilima (Audi A4 i A5, BMW serije 3 i 4, Honda Accord, Lexus GS,
Mercedes B i C klase, Peugeot 508, Škoda Octavia Scout i Yeti,
Volvo V60 i S80, VW Passat Alltrack…).

Kako piše portal revijahak.hr, generalni je dojam nakon testa
vrlo pozitivan. Istina, niti jedan od ukupno 32 modela nije
zaslužio maksimalnu ocjenu – izvrstan, ali ih je zato 7 vrlo
preporučljivo (3 u manjoj i 4 u većoj dimenziji). Oba
predstavnika na vrhu imaju samo dva velikana gumarske industrije
– Continental i Bridgestone. Većina modela se preporučuje (njih
čak 23), dok se samo po 1 djelomično preporučuje (King Meiler
Sport 1 u dimenziji 205/55 R16) i ne preporučuje (Firestone
Roadhawk u dimenziji 225/50 R17).

U manjoj dimenziji (205/55 R16) na vrhu su se izdvojila tri
vrlo preporučljiva proizvođača, čije se ukupne ocjene
razlikuju u samo desetinki boda. Continental PremiumContact 6 je
ujednačen proizvod u svim segmentima te se naglašava da posebno
briljira u mokrim uvjetima na cesti. Jedini zamjetniji minus mu
je povećana potrošnja goriva. I Semperit Speed-Life 3 je također
vrlo kvalitetno pokrio sva promatrana područja. Možda nije
jednako uvjerljiv na vlažnoj podlozi kao Continental
PremiumContact 6, ali zato ima niži otpor kotrljanja.
Pneumatik Bridgestone Turanza T005 se pokazao jednako
uvjerljivim na suhoj i mokroj cesti, pri čemu se posebno istaknuo
kratkim zaustavnim putem na suhom. Dodatni “forte” mu je nizak
otpor kotrljanja, što pridonosi niskoj potrošnji goriva.

Prvi među 11 modela koji se preporučuju je Goodyear
EfficientGrip Performance 2, kojeg su samo manji nedostaci na
suhom koštali plasmana izvan kruga Top 3. Inače, ova se guma
ističe kratkim zaustavnim putem i općenito solidnim držanjem
podloge na vlažnoj cesti. Možda najdominantniji rezultat Goodyear
je postigao u kategoriji trajnosti proizvoda, jer je testno
vozilo opremljeno modelom EfficientGrip Performance 2 uspjelo
prevaliti čak 10.000 km više od prvog sljedećeg pratitelja.

Kumho Ecsta HS51 je testnu posadu impresionirao čvrstim
prianjanjem uz podlogu u vlažnim uvjetima, pri čemu je odgodu
akvaplaninga odveo u iznimno visoke sfere. Kumho bi počeo lagano
proklizavati doista nevjerojatno kasno. Ovo je ujedno i
najštedljivija guma po potrošnji goriva. Šteta što na suhom ipak
nije toliko dobra.

Za Apollo Alnac 4G bismo mogli reći da se zasluženo našao u
središnjoj skupini, jer niti po suhom niti po mokrom nije
oduševio. Manji nedostaci na obje podloge koštali su ga boljeg
ukupnog rezultata, pri čemu su zaustavni putevi u oba slučaja
bili vrlo zadovoljavajući. Prigovora nema niti na trajnost ovog
proizvoda. Hankook Ventus Prime 3 K125 se pokazao izvrsnim na
suhom, s vrlo preciznim upravljanjem i sjajnim prianjanjem uz
podlogu. Nažalost, takav nije bio i na mokrom. Slično je prošla i
Fulda EcoControl HP 2, koja se također nije najbolje snašla na
mokroj podlozi, a u istu rečenicu praktički možemo svrstati i BF
Goodrich Advantage. Na žalost po njih, na ovom testu se ne
gledaju samo rezultati ostvareni na suhoj cesti.

Uz sljedeća tri modela vezani su vrlo zanimljivi zaključci.
Naime, Maxxis Premitra 5 HPS, Nokian Wetproof i Pirelli
Cinturator P7 C2 su gledajući glavne kriterije – ponašanje na
suhom i mokrom – ostvarili odlične rezultate. Najbolji su, tj.
najtiši bili i na provjeri bučnosti. Gdje je onda zapelo? Na
trajnosti proizvoda! S ekonomskog i ekološkog stajališta, to je
nedopustivo. Iako, ove bi gume mogle biti i te kako zanimljive
vozačima koji godišnje rade ne previše kilometara.

Jedna od guma koja se pokazala vrlo upečatljivom na mokrom je i
Uniroyal RainSport 5, briljirajući u gotovo svim kategorijama, a
posebno na testu kočenja. Međutim, na suhom sve suprotno.
Zamijećen je mekan osjećaj na upravljaču i sporiji odziv guma kod
promjene pravca, zbog čega je vozilo podbacilo u preciznom
prolasku kroz zavoj. Točka na i sna o prelasku u viši razred je
stigla s rezultatima trajnosti, gdje je ova guma bila među
najlošijima. Model Petlas Imperium PT515, pak, posebno je
razočarao u kočenju na suhoj podlozi, gdje je ostvario rezultat
slabiji čak 4,5 metra od najboljih, a to je otprilike dužina
jednog vozila. Previše, pogotovo dodamo li da je ova guma slabije
prianjala uz podlogu od bilo koje druge. Slična se priča ponovila
i na mokroj podlozi.

Na kraju začelja, kao guma koja se samo djelomično preporučuje,
našla se King Meiler Sport 1. Razlog djelomično leži i u
činjenici što jedino ovaj proizvod na testu nije potpuno nov (za
razliku od ostalih 14 modela), no to ne može opravdati drugi
najslabiji rezultat u kočenju na suhom i podjednako slabo
zaustavljanje na mokrom, značajan akvaplaning u zavoju, spor i
neprecizan odziv prilikom ulaska u zavoj, prebrzo dosegnut limit
prianjanja uz podlogu pri bilo kakvom manevru, te naročito
drastičan pad karakteristika kod visokih temperatura.

U većoj dimenziji (225/50 R17) za nijansu najbolji je rezultat
ostvario Falken Azenis FK510, iza kojeg su se odmah smjestili
Continental PremiumContact 6, Kumho Ecsta PS71 i Bridgestone
Turanza T005. U središnjem dijelu je oznaku preporučuje se dobilo
12 proizvođača, dok se ne preporučuje samo jedan. Naime, modelu
Firestone Roadhawk je za zaustavljanje na mokroj podlozi od 80 do
0 km/h bio potreban čak 41,2 m, što je punih 8,5 m (ili gotovo
dvije dužine prosječnog automobila) više od najboljeg modela u
klasi Semperit Speed-Life 3 (32,7 m). Drugim riječima, na mjestu
na kojem se Semperit u potpunosti zaustavio, Firestone je još
jurio brzinom od 36 km/h… S tako slabim zaustavnim putem,
pogotovo što je i generalni dojam o prianjanju uz mokru podlogu
bio ispodprosječan, začelje se naprosto nije moglo izbjeći. No
nakon najlošijeg, vratimo se najboljima…

Falken Azenis FK510 je vrlo ujednačena guma, koja potvrđuje
vrhunska svojstva i na suhom i na mokrom. Jedino se ne može
pohvaliti potrošnjom goriva, tu definitivno nije ne top razini. I
model Continental PremiumContact 6 demonstrira
iznadprosječne karakteristike u gotovo svim područjima ovoga
testa. Na suhom pokazuje dosta sigurnosnih rezervi, dok se na
mokrom ističe vrlo preciznim držanjem smjera. Na treće mjesto se
smjestio Kumho Ecsta PS71, stručnjak za ponašanje u uvjetima
bilo kakvog akvaplaninga, koji se iskazao i u gotovo svim drugim
kategorijama na mokrom. Na suhom je bio za nijansu manje
dojmljiv, prvenstveno zbog relativno nepreciznog osjećaja na
upravljaču. Upravo suprotne dojmove ostavio je pneumatik
Bridgestone Turanza T005 (dosta bolji i precizniji na suhom,
nego na mokrom), kojim smo zaključili veliku četvorku s vrha
našeg poretka.

Od 12 guma iz zlatne sredine, naglasimo da je većina platila
danak slabijim rezultatima na mokrom. Tako su se prvenstveno
modeli Michelin Primacy 4 i Pirelli Cinturato P7 C2 (izvrsne
ocjene 1,5), zatim Dunlop Sport Maxx RT2 i Giti GitiPremium H1
(1,8), uz Nexen N Fera Sport (1,9) i Sava Intensa UHP 2 (2,0) te
donekle Kleber Dynaxer HP4 (2,3) u jako lijepom svjetlu pokazali
na suhom, no svi redom su dobili smanjenje ukupne ocjene zbog
različitih podbačaja na mokrom. Obrnuti – vrlo preporučljivi na
mokrom, a slabiji na suhom, bili su Esa+ Tecar Spirit Pro i
Semperit Speed-Life 3, koji se mogu pohvaliti i
trajnošću proizvoda.

Na začelju, tik iznad gubitnika ovoga testa Firestone Roadhawka,
ostali su nešto manje poznati Laufenn S-Fit EQ+ LK01, Barum
Bravuris 5HM i Viking ProTech NewGen.

I na kraju, standardan niz kratkih preporuka prilikom kupnje,
koje nije zgorega uvijek ponoviti: pripazite da sve četiri gume
imaju isti datum proizvodnje te da budu iste vrste i modela, ne
kupujte nove gume starije od tri godine, te pokušajte kupiti
najnoviji model kako biste izvukli korist od posljednjih
tehnoloških otkrića proizvođača.

Dimenzija 205/55 R16

VRLO PREPORUČLJIVO

Continental Premium Contact 6
+ ponajbolja guma na testu, vrlo preporučljiva na suhom, najbolja
na mokrom, izvrsna kod kočenja na mokrom
– manji nedostaci kod akvaplaninga u zavoju, povećana potrošnja
goriva

Semperit Speed-Life 3
+ ponajbolja guma na testu, vrlo preporučljiva na suhom i
mokrom
– nema

Bridgestone Turanza T005
+ vrlo preporučljiva na mokrom, kratak zaustavni put na suhom i
mokrom, niska potrošnja goriva
– samo se preporučuje kod akvaplaninga u zavoju, među bučnijim
gumama

PREPORUČUJE SE

Goodyear EfficientGrip Performance 2
+ vrlo preporučljiva na mokrom, najbolja po trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)

Kumho Ecsta HS51
+ vrlo preporučljiva na mokrom, izvrsna kod akvaplaninga, najniža
potrošnja goriva
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene), među bučnijim
gumama

Apollo Alnac 4G
+ kratak zaustavni put na suhom, vrlo preporučljiva po
trajnosti
– nedostaci na suhom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Hankook Ventus Prime 3 K125
+ izvrsna na suhom, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), samo se
preporučuje kod akvaplaninga u zavoju

Fulda Ecocontrol HP 2
+ vrlo preporučljiva kod akvaplaninga, niska potrošnja goriva,
među najtišim gumama, izvrsna po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

BF Goodrich Advantage
+ kratak zaustavni put na suhom, najniža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Maxxis Premitra 5
+ najbolja na suhom, vrlo preporučljiva kod akvaplaninga
– među najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene),
najviša potrošnja goriva

Nokian Wetproof
+ vrlo preporučljiva po suhom i mokrom, među
najtišim gumama
– najlošija po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene), povećana
potrošnja goriva

Pirelli Cinturato P7 C2
+ vrlo preporučljiva po suhom i mokrom, među najtišim
gumama
– među najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene),
povećana potrošnja goriva

Uniroyal RainSport5
+ vrlo preporučljiva po mokrom, među najtišim gumama
– nedostaci na suhom, među najlošijima po trajnosti (smanjenje
ukupne ocjene)

Petlas Imperium PT515
+ izvrsna po trajnosti
– najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci na
mokrom, među bučnijim gumama

DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE

King Meiler Sport 1
+ nema
– najlošija guma na testu, nedostaci na suhom, najlošija
guma na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), najbučnija guma, slaba
otpornost na visoke temperature

Dimenzija 225/50 R17

VRLO PREPORUČLJIVO

Falken Azenis FK510
+ najbolja guma na testu, vrlo preporučljiva na suhom, najbolja
na mokrom, među tišim gumama
– povišena potrošnja goriva

Continental PremiumContact 6
+ vrlo ujednačena guma, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom,
niska potrošnja goriva
– među bučnijim gumama

Kumho Ecsta PS71
+ izvrsna kod akvaplaninga
– manji nedostaci na suhom

Bridgestone Turanza T005
+ izvrsna kod kočenja na suhom
– najbučnija guma, među lošijima po trajnosti

PREPORUČUJE SE

Michelin Primacy 4
+ najbolja na suhom, vrlo preporučljiva kod kočenja na mokrom,
među najboljima po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod
akvaplaninga

Dunlop Sport Maxx RT2
+ vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva kod
akvaplaninga, među tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), među lošijima po
trajnosti

ESA+ Tecar Spirit Pro
+ vrlo preporučljiva na mokrom, među najboljima po
trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)

Nexen N Fera Sport
+ vrlo preporučljiva na suhom, među tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), povišena
potrošnja goriva, među lošijima po trajnosti

Pirelli Cinturato P7 C2
+ najbolja na suhom, među tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Semperit Speed-Life 3
+ najbolja na mokrom, među tišim gumama, među najboljima po
trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)

Kleber Dynaxer HP4
+ kratak zaustavni put na suhom, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Sava Intensa UHP 2
+ vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva kod
akvaplaninga, najtiša guma
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), dugačak
zaustavnik put na mokrom, među lošijima po trajnosti

Giti GitiPremium H1
+ vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva kod bočnog
akvaplaninga u zavoju
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod
kočenja na suhom, među lošijima po trajnosti

Laufenn S-Fit EQ+ LK01
+ kratak zaustavni put na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), među lošijima po
trajnosti

Barum Bravuris 5HM
+ nizak otpor kotrljanja, niska potrošnja goriva, vrlo
preporučljiva po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod
kočenja na suhom, najbučnija guma

Viking ProTech NewGen
+ najniža potrošnja goriva
– nedostaci na suhom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

NE PREPORUČUJE SE

Firestone Roadhawk
+ nema
– najlošija guma na testu, ozbiljni nedostaci na mokrom
(smanjenje ukupne ocjene), među lošijima po trajnosti

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije