Vijesti / Automobilizam

Nakon oštrog zaustavljanja dignite nogu s kočnice

ODRŽAVANJE VOZILA Kako možemo pogriješiti s upotrebom kočnica i skratiti im radni vijek?

ODRŽAVANJE VOZILA Kako možemo pogriješiti s upotrebom kočnica i skratiti im radni vijek?
Pixabay.com/Ilustracija

Ne štedite na kočnicama i njihovom održavanju jer je u pitanju vaša sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu

Vozite na autocesti 130-140 km/h, prisiljeni ste naglo zakočiti gotovo do zaustavljanja i tako, u nekoliko navrata… Što se događa s kočnicama, hoće li se uslijed opterećenja deformirati diskovi? Pitali smo HAK-ovog tehničkog savjetnika Marina Moravu.

– Moguće je i navedeni problem se ponekad događa kod kočnica koje su kupljene kao aftermarket dijelovi pa je tu u pitanju isključivo kvaliteta materijala i najčešće će ovi dijelovi biti dobri na vozilu za uvijete gradske vožnje i vozila koja se koriste na kratkim relacijama. Problemi neće nastati do nekog ekstremnijeg kočenja s vozilom kao što je navedeni primjer na autocesti.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ne činite ovo u vožnji:
– Nakon ekstremnijeg gradskog kočenja zaustaviti se s vozilom i držati pritisnutu kočnicu. Moguće je da će se zagrijani disk deformirati, jer je on manje površinske tvrdoće i skloniji da se u njega utisnu disk pločice držanjem pritisnute kočnice. Preporuka je otpustiti papučicu kočnice ako je vozilo na ravnoj površini.
–  Prolazak s jako zagrijanim diskovima kroz dublje lokve vode na kolniku ili odlazak u autopraonicu može rezultirati naglim hlađenjem diskova što može povući za sobom i deformiranje diskova.

Neki primjeri neadekvatne brige o kočnicama:
– Korištenje disk ploča izvan dozvoljene tolerancije za izmjerenu širinu radnih kočionih površina diska te korištenje istrošenih diskova s novim kočionim pločicama – ova kombinacija često daje loše rezultate. Diskove je najbolje zamijeniti uvijek zajedno s pločicama.
– Loša priprema i čišćenje glavnina ležajeva površine na koju se montira disk te loše čišćenje vodilica disk pločica i same čeljusti.
– Puštanje u rad slabo pokretljive kočione čeljusti koju je zapravo trebalo zamijeniti ili servisirati.
– Ugrađivanje dijelova koje često kupuju vlasnici vozila i donose u servis bez preporuke trgovca i servisa. Vlasnici često odabiru najjeftinije, a ne adekvatne proizvode.

Kako piše portal revijahak.hr, svakako je preporuka koristiti dijelove koji imaju oznaku izvornosti, oznaku homologacije, i oznaku OEM kvalitete. Također je preporuka ako sami nabavljamo dio savjetovati se s trgovcem ili servisom hoće li  kupljeni dio zadovoljiti zahtjeve u kojima se vozilo nalazi. Proizvodi niske cijene su uglavnom za manje zahtjeve kod kočenja (gradska vožnja) i za vozila koja ne putuju na dugim udaljenostima.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video