Nakon oštrog zaustavljanja dignite nogu s kočnice
ODRŽAVANJE VOZILA Kako možemo pogriješiti s upotrebom kočnica i skratiti im radni vijek?
Ne štedite na kočnicama i njihovom održavanju jer je u pitanju vaša sigurnost, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu
Vozite na autocesti 130-140 km/h, prisiljeni ste naglo zakočiti gotovo do zaustavljanja i tako, u nekoliko navrata… Što se događa s kočnicama, hoće li se uslijed opterećenja deformirati diskovi? Pitali smo HAK-ovog tehničkog savjetnika Marina Moravu.
– Moguće je i navedeni problem se ponekad događa kod kočnica koje su kupljene kao aftermarket dijelovi pa je tu u pitanju isključivo kvaliteta materijala i najčešće će ovi dijelovi biti dobri na vozilu za uvijete gradske vožnje i vozila koja se koriste na kratkim relacijama. Problemi neće nastati do nekog ekstremnijeg kočenja s vozilom kao što je navedeni primjer na autocesti.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Prvo ime liste je župan Varaždinske županije Anđelko Stričak...
-
Bravo, Mateja!
-
Tijelo nesretnog maldića pronađeno je mjesec dana nakon njegovog nestanka...
Ne činite ovo u vožnji:
– Nakon ekstremnijeg gradskog kočenja zaustaviti se s vozilom i
držati pritisnutu kočnicu. Moguće je da će se zagrijani disk
deformirati, jer je on manje površinske tvrdoće i skloniji da se
u njega utisnu disk pločice držanjem pritisnute kočnice.
Preporuka je otpustiti papučicu kočnice ako je vozilo na ravnoj
površini.
– Prolazak s jako zagrijanim diskovima kroz dublje
lokve vode na kolniku ili odlazak u autopraonicu može rezultirati
naglim hlađenjem diskova što može povući za sobom i deformiranje
diskova.
Neki primjeri neadekvatne brige o
kočnicama:
– Korištenje disk ploča izvan dozvoljene tolerancije za izmjerenu
širinu radnih kočionih površina diska te korištenje istrošenih
diskova s novim kočionim pločicama – ova kombinacija često daje
loše rezultate. Diskove je najbolje zamijeniti uvijek zajedno s
pločicama.
– Loša priprema i čišćenje glavnina ležajeva površine na koju se
montira disk te loše čišćenje vodilica disk pločica i same
čeljusti.
– Puštanje u rad slabo pokretljive kočione čeljusti koju je
zapravo trebalo zamijeniti ili servisirati.
– Ugrađivanje dijelova koje često kupuju vlasnici vozila i donose
u servis bez preporuke trgovca i servisa. Vlasnici često odabiru
najjeftinije, a ne adekvatne proizvode.
Kako piše portal revijahak.hr, svakako je preporuka koristiti dijelove koji imaju oznaku izvornosti, oznaku homologacije, i oznaku OEM kvalitete. Također je preporuka ako sami nabavljamo dio savjetovati se s trgovcem ili servisom hoće li kupljeni dio zadovoljiti zahtjeve u kojima se vozilo nalazi. Proizvodi niske cijene su uglavnom za manje zahtjeve kod kočenja (gradska vožnja) i za vozila koja ne putuju na dugim udaljenostima.
Najnovije
-
Da vam ne uvene...
-
Podignut je cenzus i povećan iznos uskrsnica...
-
Neki su malo rasli, neki malo pali u odnosu na prije četiri godine.
-
U Udruzi Lijepa Naša zabrinuti su i zbog najavljenog gradskog projekta vrijednog 5,2 milijuna eura. Evo što ih muči...
-
Zvuci harmonike odjekivali su Malom i Velikom koncertnom dvoranom Glazbene škole u Varaždinu.
Reci što misliš!