Vijesti / Automobilizam

ISTRAŽIVANJE

IMAJU OZBILJNE NEDOSTATKE Po kiši se ne biste trebali previše oslanjati na sustave pomoći vozaču

IMAJU OZBILJNE NEDOSTATKE Po kiši se ne biste trebali previše oslanjati na sustave pomoći vozaču
Pixabay.com/Ilustracija

Istraživanje je simuliralo kišu i druge čimbenike okoliša , a sve ukazuje na manju sposobnost funkcioniranja sustava pomoći vozaču

Istraživanje, provedeno od strane Američke automobilske asocijacije (AAA), otkrilo je kako kiša može imati ozbiljan utjecaj na ispravnost rada sigurnosnih sustava vozila. Udruga je simulirala kišu i druge čimbenike okoliša na testu, i sve je otkrilo na manju sposobnost funkcioniranja istih pri manje idealnim uvjetima.

Testirane su funkcije poput automatskog kočenja u nuždi i pomoći pri održavanju prometne trake pri uvjetima umjerene do jake kiše, i sve je negativno utjecalo na funkcioniranje oba sustava. Prva korištena brzina pri testu automatskog kočenja u nuždi iznosila je 40 km/h, pri čemu je došlo do sudara sa zaustavljenim vozilom u 17 posto slučajeva. Pri 56 km/h, sudari su se dogodili u 33 posto slučajeva, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Nadalje, sustavi pomoći pri održavanju prometnih traka prošli su mnogo gore. Testiranja su pokazala da se automobil pri uvjetima umjerene i jake kiše u 69 posto vremena kreće izvan svoje trake.
'Sigurnosni sustavi vozila oslanjaju se na senzore i kamere kako bi vidjeli oznake na cestama, druge automobile, pješake i prepreke na kolniku. Stoga su prirodno osjetljiviji na čimbenike okoliša poput kiše. Stvarnost je u tome da se ljudi ne voze uvijek po savršenom, sunčanom vremenu, pa moramo proširiti testiranje i uzeti u obzir stvari s kojima se ljudi uistinu bore u svakodnevnoj vožnji', rekao je Greg Bannon, direktor AAA-e.

Ono što je zaista zabrinjavajuće je činjenica da, iako neka vozila deaktiviraju svoje sustave pomoći vozaču pri nepovoljnim uvjetima, niti jedan sustav prilikom testiranja nije vozača upozorio na njihova oštećenja.

'AAA priznaje da ti sustavi imaju mogućnost smanjiti mogućnost sudara i poboljšati ukupnu sigurnost vožnje. Podešavanje njihovih performansi i pružanje dosljednijeg iskustva vozačima uvelike će otkriti njihov pravi potencijal'.

Najnovije

Reci što misliš!

Najgledaniji video