Tehnika
KRIVCI ZA PARALIZU AUTOINDUSTRIJE Evo koliko čipova ima u svakom autu i čemu služe
Na udaru su svi, od radnika u tvornicama i vezanim djelatnostima do distributera i kupaca
Problemi s manjkom poluvodiča paralizirali su autoindustriju i trenutno ne postoji proizvođač automobila koji posluje normalno. Na udaru su svi, od radnika u tvornicama i vezanim djelatnostima do distributera i kupaca. Štetu je nemoguće zbrojiti jer se novi gubici gomilaju iz dana u dan.
Kako je moguće da su desetak kuna vrijedni čipovi zadali ovakav nokaut autoindustriji Problem je složen, no pokušat ćemo ga ukratko objasniti. U automobilu gotovo nema funkcije koja ne ovisi o poluvodičima: motori, mjenjači, kočnice, zračni jastuci, ovjes, multimedija, kamere, prozori, sjedala, sigurnosni sustavi... Doslovno sve funkcionira uz pomoć malenog poluvodiča. O važnosti dovoljno govori podatak da je u svaki automobil ugrađeno oko 1400 mikročipova! A za proizvodnju jednog mikročipa potrebno je četiri do šest mjeseci, piše portal jutarnji.hr/autoklub.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Bravo!
-
Tko se sve našao kod rijeke Drave pogledajte u našoj fotogaleriji.
-
Udruga VŽ1776 nastavlja u žestokom ritmu s organizacijom koncerata.
Sedamdeset posto globalne proizvodnje mikročipova dolazi iz tajvanskog TSMC. No, tih 70 posto predstavlja tek tri posto ukupnog prometa tajvanske kompanije. I prije pandemije autoindustrija im nije bila posebno važan kupac, ali ustaljeni rast pružao je dobru poziciju u pregovorima. No, nakon prošlogodišnjeg zatvaranja u borbi s epidemijom, odnosi snaga otišli su na štetu autoindustrije koja se po broju naručenih čipova nalazi iza kućanskih aparata. Poput grogiranog boksača na konopcima, Europska komisija je predstavila svoj prijedlog zakona o čipovima, koji bi trebao povećati konkurentnost i otpornost Europe te pomoći u rješavanju problema.
No, jedinstvenog odgovora nema, njemački europarlamentarci najviše kritiziraju proširenje opsega državne pomoći, socijaldemokrati se boje da će subvencije otići u ruke velikih američkih i azijskih tvrtki koje grade tvornice diljem Europe, dok Zeleni smatraju da planovi ne odgovaraju na aktualne probleme klimatske krize. Dok europski parlamentarci tapkaju u mraku, prodaja novih automobila na starom kontinentu prošle je godine pala na razinu 1985. godine. Ako se po jutru dan poznaje, 2022. neće biti ništa bolja.
Najnovije
-
Pobjednik lokalnog hrvatskog natjecanja, koje se održalo u subotu 20.04. u Rovinju, u sklopu Weekend Food Festivala je Davor Meštrović, Varaždinac, koji radi kao barista u caffe baru Garaža u Varaždinu
-
Sudjelovati možete do 18. svibnja...
-
Tko rano rani...
-
Održana je 23. sjednica Gradskog vijeća Grada Varaždinskih Toplica...
-
Iz Općine nisu zaboravili ni na najmlađe mještane koje će dočekati dva napuhanca...
Reci što misliš!