Vijesti / Automobilizam

Zakoni i propisi

NOVOSTI U ZAKONU O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA Na tricikle uskoro s B kategorijom

NOVOSTI U ZAKONU O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA Na tricikle uskoro s B kategorijom
Pixabay.com/Ilustracija

Vlasnici vozačke B-kategorije mlađi od 21 godine do 15 kW (20,1 KS), a stariji na sve što se kotrlja na tri kotača

Ministarstvo unutarnjih poslova kako smo već pisali, ponovno nije omogućilo da se vlasnicima vozačke dozvole B-kategorije prošire prava i bez polaganja dodatnog ispita omogući upravljanje motociklima do 125 ccm, snage motora do 11 kW i odnosnom snage i težine koji ne prelazi 0,1 kW/kg. Odnosno, vozilima A1 kategorije. Iako se takva mogućnost nudi u svim članicama EU na Mediteranu (u Sloveniji će ova mogućnost zaživjeti 1. lipnja), MUP je prilikom savjetovanja s javnošću odbio ovaj prijedlog uz objašnjenje 'da se radi o kategoriji izloženoj znatno većim rizicima u cestovnom prometu i vozilima kojima je smanjena stabilnost'. I tako je sve vlasnike vozačke B-kategorije i dalje osudio na korištenje skutera od 49 ccm, koji su po njima očito stabilniji od motocikala do 125 ccm.

Kako bi valjda dodatno naglasili da je stabilnost iznimno važna stvar kod vozila na motorni pogon, jedna zanimljiva novost ipak je stavljena u Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Izmjenom, odnosno dopunom članka 219., posjednicima vozačke dozvole B-kategorije omogućeno je da bez dodatnog tečaja upravljaju motornim triciklima, kojima se po tom istom zakonu smatraju 'motocikli na tri simetrično postavljena kotača, čiji je radni obujam motora veći od 50 ccm i/ili koji na ravnoj cesti može razviti brzinu veću od 45 km/h'.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Nije baš razumljivo čemu ovaj dodatak 'na ravnoj cesti' (teško da će bilo koje vozilo veću brzinu razvijati u zavoju), no ipak je jasno da je tu riječ o kategoriji u koju trenutačno ulazi osam modela na domaćem tržištu, predvođenih svojevrsnim rodonačelnikom ove klase - Piaggiom MP3.

Kako piše portal jutarnji.hr/autoklub, zanimljivo je pritom da je MUP u ovom slučaju predvidio samo jedno ograničenje – vlasnici vozačke B-kategorije mlađi od 21 godine moći će voziti motorne tricikle snage do 15 kW (20,1 KS), dok oni stariji po tome bez dodatnog tečaja mogu sjesti na sve što se kotrlja na tri kotača, pa tako i na Yamahu Niken od 115 KS, spremnu pojuriti do 188 km/h. Snaga tako u tom slučaju ne igra baš nikakvu ulogu – važna je stabilnost.

Najnovije

Reci što misliš!