Vijesti / Automobilizam

Održavanje vozila

KVAROVI I ISTROŠENOST MOTORA Što boja ulja i dima iz auspuha govori o vašem automobilu?

KVAROVI I ISTROŠENOST MOTORA Što boja ulja i dima iz auspuha govori o vašem automobilu?
Pixabay.com/Ilustracija

Miris i boja ispuha govore puno, baš kao i boja ulja u motoru

Izuzmemo li Wartburg i Trabant kao najpoznatije marke modela s dvotaktnim motorima i karakterističnim zvukom, slična aroma mirisa iza drugih automobila govori kako nešto nije u redu s motorom automobila, piše portal index.hr.

Plavi dim je gotovo neizostavna kulisa najslabijeg Yuga, popularne 45-ice, a prati ga karakterističan miris kao posljedica sagorijevanja ulja u komori za izgaranje. To nije dobro iz više razloga, a bitan je da postoji opasnost gubitka ulja. Manjak ulja znači slabije podmazivanje motora, pa je važno reagirati što prije, posebno kod novijih motora kod kojih je popravak gotovo pa neizvediv.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Bijeli dim je najčešće posljedica neispravne brtve glave motora, što uzrokuje prodor rashladne tekućine u unutrašnjost motora. Moguća posljedica je pregrijavanje motora. Izuzetak su kada dolazi do isparavanja nakupljenog kondenzata. 

Crni dim je vezan uz preveliku količinu goriva pa treba provjeriti sustav ubrizgavanja i filtar goriva. Popravak nije skup. Kod dizelaša je pak uzročnik nakupljena čađa. Prvo što treba provjeriti je filtar zraka, a tek potom sustav ubrizgavanja. U pravilu crni dim jedini govori da popravak neće biti jako skup. 

Sve rečeno upućuje da pratite razine tekućina u motornom prostoru, ali i potrošnju goriva koja ne smije oscilirati više od 20 posto. Pratite li rečeno, ali i miris i boju ispuha, bit ćete brži od signalne lampice i na vrijeme ćete otići serviseru. 

Boja ulja

Čisto ulje možemo vidjeti na šipkama za mjerenje kod novih automobila gdje ga je teško i očitati na mjernoj šipki. Također, motori s plinskom instalacijom imaju duže čisto ulje, ali to ne znači da ga ne morate redovito mijenjati. Vozite li dizelaša, ulje nakon zamjene najčešće nije čisto, svjetložuto kao novo, ali ne sumnjajte u mehaničara, doista je utočio novo ulje. To samo znači da je ulje "pokupilo“ čađu i vezalo je, čime se sprječava nakupljanje naslaga. Pritom čađa u ulju nema negativan utjecaj na svojstva ulja.

Trebate li doliti ulje, ne štedite. Kupite ono koje već imate u motoru, odnosno ono koje je specificirao proizvođač. Izuzetak su hitni slučajevi kad vam nedostaje ulja u motoru, a nemate izbora, tada je dobro svako ulje. Šalu na stranu, najjednostavnije je redovito pratiti stanje ulja u motoru i po potrebi imati spremnu litru za dolijevanje. Neki motori usprkos tome što su ispravni jednostavno troše ulje. 

Najnovije

Reci što misliš!