Najgore marke i modeli

‘KRVNA SLIKA’ HRVATSKOG VOZNOG PARKA Svaki peti pao na tehničkom

Lani je prosječan vozač u Hrvatskoj prevalio 11.733 km, osjetno manje nego 2019. godine (12.542 km)

Vozni park sve nam je stariji. U protekloj godini prosječan
automobil bio je star 13,3 godine, odnosno tri mjeseca stariji
nego u 2021. godini, u kojoj je prvi put probio granicu od 13
godina, otkrivaju sredinom siječnja objavljene statistike Centra
za vozila Hrvatske za 2022. Poražavajuće, ali očekivano.

Miljama je to daleko od najboljeg rezultata iz 2007., kad je
prosječan registrirani automobil u Hrvatskoj bio star manje od
deset godina – samo 9,83 godine, što je vrijednost koju danas
bilježi Njemačka. Sve stariji vozni park, dakako, znači i sve
nepouzdanije automobile na cesti, o čemu svjedoče i statistike
CVH za 2022., podijeljene u tri starosne kategorije (do 5 godina,
5-10 godina i stariji od 10 godina).Čak i BMW, najpouzdaniji iz
kategorije automobila starijih od deset godina, još uvijek
bilježi lošiji rezultat (19,9% neispravnih) od Dacije,
najnepouzdanije iz kategorije automobila starih između pet i
deset godina (12,5%).

Stoga je podatak da unatoč sve starijem voznom parku bilježimo
sve manje neispravnih automobila na tehničkom pregledu ugodno
iznenađenje. Uz 2,3 milijuna pregledanih automobila, odnosno
51.205 više nego u prethodnoj 2021., neispravnih je bilo 431.625
automobila. I dalje je to gotovo svaki peti automobil, ali i
16.761 automobil manje nego u 2021. godini. Udio neispravnih u
ukupnom broju pregledanih vozila, dakle, pao je s 19,7 posto u
2021. na prošlogodišnjih 18,6 posto, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Podatak o padu broja neispravnih automobila u 2022. to je
vredniji što je i prosječna prevaljena kilometraža s 11.017
kilometara u 2021., i to unatoč rekordno skupom gorivu, čija je
cijena u svibnju dosegla gotovo 14 kuna, rasla za priličnih 6,5
posto (11.733 km). Istini za volju, to je još uvijek na pola puta
do 12.542 kilometra, koliko su automobili između dvaju tehničkih
pregleda prevaljivali u ne tako davnoj pretpandemijskoj 2019.

Kao i prethodnih godina, u neispravnosti su prednjačili uređaji
za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju s priličnih 23,85
posto. Slijede uređaji za kočenje s i dalje zabrinjavajućih 22,42
posto, jer je riječ o sklopu izuzetno važnom za sigurnost vožnje,
dok su na trećem mjestu po učestalosti dijelovi karoserije i
šasije s ipak osjetno manjih 14,2 posto, zatim motor s 11,8 posto
te osovine, kotači, gume i ovjes s 10,6 posto. Sve ostale
neispravnosti su oko tri posto i manje.

Kao i prethodnih godina, u statistikama Centra za vozila među
najpouzdanijima prednjače japanski i luksuzni njemački
proizvođači – Audi je vodeći u kategoriji do pet godina, Mazda i
dalje vlada u kategoriji 5 do 10 godina, a kod starijih od 10
glavnu ulogu igra BMW. Tu su još i Nissan, Suzuki, Honda, Toyota
i Mercedes, a lani im se pridružio i Volvo.

Kad je, pak, o najlošijima riječ, kolo vode francuski proizvođači
(Citroen, Peugeot, Renault), a za vratom im pušu Opel, Ford i
Fiat, kao i rijetki Daewoo (6077 automobila) i još rjeđa Zastava
(2205 primjeraka).

Marka/Broj ispitanih/ Neispravnih (%)

Do 5 godina starosti

NAJBOLJI

1. Audi 7796 1,80
2. Nissan 3184 1,88
3. Mazda 4001 1,97
4. Suzuki 8932 2,35
5. BMW 6896 2,68

NAJLOŠIJI

1. Renault 14.052 5,52
2. Citroen 4779 5,27
3. Ford 4194 4,72
4. Peugeot 7643 4,45
5. Opel 10.932 4,33

Od 5 do 10 godina

NAJBOLJI

1. Mazda 10.813 5,59
2. Volvo 4749 5,66
3. Suzuki 9357 5,94
4. Mercedes 22.006 5,97
5. Toyota 10.475 6,45

NAJLOŠIJI

1. Dacia 8913 12,46
2. Fiat 5649 12,36
3. Renault 44.270 11,52
4. Citroen 17.145 11,08
5. Ford 22.223 10,53

10 i više godina

NAJBOLJI

1. BMW 40.259 19,89
2. Suzuki 13.805 20,223.
3. Toyota 34.532 20,48
4. Honda 14.108 21,05
5. Volvo 7891 21,26

NAJLOŠIJI

1. Daewoo 6077 36,32
2. Zastava 2205 32,88
3. Fiat 62.279 31,26
4. Renault 124.310 27,71
5. Citroen 56.686 27,18

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije