Nije točno da Hrvatske ceste nisu poduzele ništa otkako su u četvrtak, 29. lipnja, semafori na raskrižju Međimurske i Koprivničke ulice prestali s radom nakon kvara.
Rekao nam je to Stjepan Marković, voditelj Poslovne jedinice Varaždin Hrvatskih cesta.
– Prvo smo išli detektirati što se dogodilo, pokušali popraviti, ali s obzirom na razmjere štete koju je napravio udar groma, pokazalo se da je popravak iznimno zahtjevan. U potpunosti je stradala procesorska ploča, trebalo je pribaviti potreban materijal – objasnio je Marković, dodajući da za HC radove izvodi vanjski ugovorni partner.
U HC-u su si zadali rok semafore staviti u funkciju do srijede, 5. srpnja, ali se nadaju da će raditi već u utorak.
> NAPOKON Popravljaju semafore u Koprivničkoj, u utorak bi mogli proraditi
U međuvremenu se dogodila i prometna nesreća sa smrtnim ishodom. U subotu je stradao 49-godišnji mopedist iz Pušćina. Na njega, koji je dolazio iz smjera Čakovca i kretao se ravno prema gradu, naletjelo je osobno vozilo kojim je upravljao 52-godišnjak, a koji je sa sporedne ceste, Koprivničke ulice, ušao u raskrižje vozeći prema Banfici, pritom ignoriravši čak i znakove pripadnice Prometne jedinice mladeži.
Na ovome raskrižju i kada semafori rade često dolazi do prometnih nesreća, a proteklih dana otkako oni ne rade rizik je očigledno još i povećan. Iako su postavljeni dodatni upozoravajući znakovi i signali i usprskos tome što prometna mladež regulira prometom.
No Marković smatra da uzrok nesreće ne treba tražiti u tome što nisu radili semafori.
– Ne znam otkuda tolika galama. Ovdje se dogodilo isto kao da je netko prošao kroz crveno. Zna se koja je procedura kada semafori nisu u funkciji. Postavili smo dodatne signalne uređaje i dogovorili s policijom kako će regulirati promet. Treba biti oprezniji pri prolasku raskršća, a vozač osobnog vozila prekršio je prometna pravila – riječi su Stjepana Markovića.
Neki građani zazivaju izgradnju rotora iliti kružnog toka na tome mjestu, no čini se da zasad ništa od toga.
Kako smo doznali od Markovića, ta je ideja postojala, ali dosad nije rađena nikakva dokumentacija.
Problem je, kaže on, u tome što je riječ o raskrižju kojim u vršnim opterećenjima prolazi iznimno mnogo vozila i nije moguće izgraditi kružni tok toliko velikog luka da uspije propuštati toliko frekventan promet.
Tako do daljnjega, čini se, ostaje ista situacija. Napravljene su u proteklom razdoblju neke dodatne trake na cesti kako bi se rasteretio promet, a semafori su opremljeni detektorima prometa kako bi optimizirano propuštali odnosno zaustavljali promet, doznali smo od Markovića.