Smrtno je stradao jedan vozač bicikla, šest ih je zadobilo teške, a 49 lake tjelesne ozljede.
Tijekom 2018. godine na području Policijske uprave varaždinske
smrtno su stradala četiri pješaka, 10 ih je zadobilo teške,
a 22 lakše tjelesne ozljede.
Smrtno je stradao jedan vozač bicikla,
šest ih je zadobilo teške, a 49 lake tjelesne ozljede.
Također, smrtno su stradala dva vozača
motocikla, sedam ih je zadobilo teške, a 11 lake
tjelesne ozljede.
Vezano uz navedeno, iz policije skreću pozornost ovim
kategorijama sudionika u prometu, na povećani oprez.
Savjeti i preporuke pješacima:
– Krećite se nogostupom ili drugom površinom
određenom za kretanje pješaka,
– Pri prelaženju ceste koristite obilježene pješačke prijelaze,
– Cestu prelazite kada je na semaforu upaljeno zeleno svjetlo za
pješake,
noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, budite označeni
reflektirajućim materijalom.
Savjeti i preporuke za vozače bicikala:
– Biciklom se krećite biciklističkom stazom ili biciklističkom
trakom, a ako one ne postoje, potrebno se kretati što bliže
desnom rubu kolnika,
– Cestu možete prijeći na obilježenom biciklističkom prijelazu uz
uvjet da ste prethodno provjeri da je to sigurno,
– Na obilježenom pješačkom prijelazu prilikom prelaska ceste nije
dozvoljeno voziti bicikl,
– U grupi uvijek vozite bicikl jedan iza drugoga,
– Ruke uvijek držite na upravljaču bicikla kako ne bi umanjili
stabilnost vozila i na taj način povećali mogućnost pada i
nastanka prometne nesreće
– Noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, budite označeni
reflektirajućim materijalom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i
motocikala:
– Uvijek koristiti homologiranu te pravilno vezanu zaštitnu
kacigu,
– Tijekom cijele godine voziti s upaljenim kratkim svjetlima,
– Ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
– Poštivati dopuštena ograničenja brzine,
– Prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i
karakteristikama ceste),
– Prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
– Prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje
crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača
može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za
promet vozila iz suprotnog smjera),
– Ne voziti slalom između vozila,
– Predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
– Voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe