'Često se divimo mjerama koje poduzimaju druge države da bi zaštitile sudionike u prometu kada se događaju takve nesreće i ugrađuju sigurnosne sustave na ceste i autoceste, ali mi ne primijenjeno takve sustave na naše ceste jer su navodno ekonomski preskupe', rekao je prometni stručnjak Rajko Horvat.
Prometni stručnjak Rajko Horvat s Fakulteta prometnih znanosti
gostovao je u
Dnevniku HRT-a te je komentirao tešku prometnu
nesreću koja se u subotu dogodila na autocesti A4. Pritom je na
mjestu nesreće smrtno stradalo 11 osoba, a jedna je kasnije
preminula u bolnici. Na liječenju je trenutno 28 osoba, a četiri
osobe otpuštene su s liječenja i vratile su se u Poljsku.
Horvat je rekao kako prema informacijama koje su se mogle
pročitati u medijima, vidljivo je kako nije bilo reakcije vozača
da pokuša izbjeći takvu nesreću.
– Jedan od mogućih uzroka je mikrosan, ako je tehnički bio
ispravan autobus. Mikrosan traje od jedne do trideset sekundi, 36
metara u sekundi prođe takvo vozilo i naravno da je to bio uzrok
slijetanja, rekao je.
Drugi uzrok može biti zdravstveno stanje, no Horvat je istaknuo
kako treba prepustiti stručnjacima koji obavljaju obdukciju je li
vozač imao neko drugo zdravstveno stanje koje je dovelo do toga
da nije bilo reakcije.
Osvrnuo se na kvalitetu cesta u Hrvatskoj za koje kaže da su
građene od 1995. godine pa sve do 2006. godine kada se većina
autocesta zaokružila od našeg istoka do juga.
– Naravno da će koncesionar sada reći da je cesta izgrađena po
propisima i to je istina. Autobus je prilikom slijetanja udario u
betonski zid, zato su bile takve posljedice. Često se divimo
mjerama koje poduzimaju druge države da bi zaštitile sudionike u
prometu kada se događaju takve nesreće i ugrađuju sigurnosne
sustave na ceste i autoceste, ali mi ne primijenjeno takve
sustave na naše ceste jer su navodno ekonomski preskupe. Ova
tragedija je dokaz da sustavi sigurnosti nemaju cijenu – rekao je
Rajko Horvat za
HRT.