Brza cesta Varaždin – Ivanec – Krapina prihvatljiva je za okoliš

Još početkom travnja Ministarstvo zaštite okoliša i prirode izdalo je Rješenje procjene utjecaja na okoliš zahvata brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina u kojem je ocijenjeno kako je zahvat izgradnje brze ceste prihvatljiv za okoliš, piše eIvanec.com.

Time su nastavljene aktivnosti na ishođenju potrebne dokumentacije za realizaciju ovog važnog cestovnog pravca. S ciljem kvalitetnog odvijanja prometa i povezivanja županijskih središta Varaždina i Krapine, odnosno povezivanja autoceste A4 Zagreb-Goričan i autoceste A2 Zagreb-Macelj, izgradnja brze ceste Varaždin – Ivanec- Krapina od velikog je značaja za dopunu primarne cestovne mreže Republike Hrvatske.

Iz spomenutog rješenja vidljiv je i koridor ceste, definiran i Prostorno-planskom dokumentacijom Varaždinske i Krapinsko zagorske županije, a koji je jednoznačno određen na potezu Varaždin-Ivanec-Bednja i nastavno s varijantama spoja na autocestu A2 u čvoru Đurmanec kao osnovni sjeverni koridor, odnosno u čvoru Sveti Križ Začretje kao alternativni južni koridor.

Poprečni profil brze ceste u konačnom rješenju ima dva kolnika s po dvije vozne trake u svakom smjeru, na kojima bi projektna brzina bila do 100 kilometara na sat. Cestovna čvorišta kod brze ceste su u dvije razine. Na cijeloj trasi planirana je gradnja niza vijadukata i tunela.

Promatra li se osnovni pravac od Đurmanca prema Bednji dužine ukupno 12.819 metara, najduži tunel bio duljine 1.100 metara i prolazio bi ispod mjesta Gornje Jesenje, dok bi najduži vijadukt od 437 metara bio u blizini naselja Bednja.

Na alternativnom 17.079 metara dugom pravcu od Svetog Križa Začretje prema Bednji najdulji tunel imao bi 2 tisuće metara i prolazio ispod Veternice, a nakon nekoliko kraćih tunela i vijadukata ova zahtjevna varijanta završila bi tunelom dugim 1.100 metara kojim prolazi brdski masiv i završava u čvoru Bednja. Koridor brze ceste bi se nastavno protezao od čvora Bednja do čvora Varaždin u dužini 26.209 metara.

Trasa od Bednje nastavlja prema Lepoglavi te prolazi osjetljivim područjem Purge, sa niskim vijaduktom između dva groblja. Nakon čvora Lepoglava brza cesta ulazi u dolinu rijeke Bednje te s četiri mosta, od kojih je naduži onaj od 1.520 metara prelazi Bednju.

Trasa brze ceste zaobilazi Ivanec s njegove sjeverne strane, i u čvoru Ivanec spaja brzu cestu i državnu cestu D35.

Kod mosta Stažnjevec i potom ponovno kod čvora Cerje Tužno prelazi državnu cestu D35 i prugu te završava uklapanjem na Zapadnu obilaznicu Grada Varaždin.

Brza cesta prolazi izvan razine svih nerazvrstanih, lokalnih, županijskih i državnih cesta kako bi se održao nesmetani promet na brzoj cesti odnosno funkcioniranje postojećeg lokalnog prometa na terenu.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije