Još početkom travnja Ministarstvo zaštite okoliša i prirode izdalo je Rješenje procjene utjecaja na okoliš zahvata brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina u kojem je ocijenjeno kako je zahvat izgradnje brze ceste prihvatljiv za okoliš, piše eIvanec.com.
Time su nastavljene aktivnosti na ishođenju potrebne dokumentacije za realizaciju ovog važnog cestovnog pravca. S ciljem kvalitetnog odvijanja prometa i povezivanja županijskih središta Varaždina i Krapine, odnosno povezivanja autoceste A4 Zagreb-Goričan i autoceste A2 Zagreb-Macelj, izgradnja brze ceste Varaždin – Ivanec- Krapina od velikog je značaja za dopunu primarne cestovne mreže Republike Hrvatske.
Iz spomenutog rješenja vidljiv je i koridor ceste, definiran i Prostorno-planskom dokumentacijom Varaždinske i Krapinsko zagorske županije, a koji je jednoznačno određen na potezu Varaždin-Ivanec-Bednja i nastavno s varijantama spoja na autocestu A2 u čvoru Đurmanec kao osnovni sjeverni koridor, odnosno u čvoru Sveti Križ Začretje kao alternativni južni koridor.
Poprečni profil brze ceste u konačnom rješenju ima dva kolnika s po dvije vozne trake u svakom smjeru, na kojima bi projektna brzina bila do 100 kilometara na sat. Cestovna čvorišta kod brze ceste su u dvije razine. Na cijeloj trasi planirana je gradnja niza vijadukata i tunela.
Promatra li se osnovni pravac od Đurmanca prema Bednji dužine ukupno 12.819 metara, najduži tunel bio duljine 1.100 metara i prolazio bi ispod mjesta Gornje Jesenje, dok bi najduži vijadukt od 437 metara bio u blizini naselja Bednja.
Na alternativnom 17.079 metara dugom pravcu od Svetog Križa Začretje prema Bednji najdulji tunel imao bi 2 tisuće metara i prolazio ispod Veternice, a nakon nekoliko kraćih tunela i vijadukata ova zahtjevna varijanta završila bi tunelom dugim 1.100 metara kojim prolazi brdski masiv i završava u čvoru Bednja. Koridor brze ceste bi se nastavno protezao od čvora Bednja do čvora Varaždin u dužini 26.209 metara.
Trasa od Bednje nastavlja prema Lepoglavi te prolazi osjetljivim područjem Purge, sa niskim vijaduktom između dva groblja. Nakon čvora Lepoglava brza cesta ulazi u dolinu rijeke Bednje te s četiri mosta, od kojih je naduži onaj od 1.520 metara prelazi Bednju.
Trasa brze ceste zaobilazi Ivanec s njegove sjeverne strane, i u čvoru Ivanec spaja brzu cestu i državnu cestu D35.
Kod mosta Stažnjevec i potom ponovno kod čvora Cerje Tužno prelazi državnu cestu D35 i prugu te završava uklapanjem na Zapadnu obilaznicu Grada Varaždin.
Brza cesta prolazi izvan razine svih nerazvrstanih, lokalnih, županijskih i državnih cesta kako bi se održao nesmetani promet na brzoj cesti odnosno funkcioniranje postojećeg lokalnog prometa na terenu.