U OŠ Ivana Rangera iz Kamenice proveden je zanimljiv projekt ’10 dana bez ekrana’. U okviru projekta učenici trećih razreda trebali su svoje slobodno vrijeme organizirati bez gledanja televizije, sjedenja za računalima i sličnih aktivnosti, piše Lepogava.net.
Rezultati, ističu u kameničkoj školi, i nisu baš ohrabrujući – dio učenika nije izdržao bez da u to vrijeme sjednu ispred ekrana. Dio učenika ipak je pronašao nove načine korištenja slobodnog vremena. No, svi su se složili u jednome – bilo je teško izdržati tih deset dana i ne znaju kako bi mogli živjeti bez suvremene tehnologije.
– Bio je to dobar osjećaj jer sam više vremena provodila na svježem zraku i pomagala mami. Više sam vremena provodila s prijateljima – rekla je učenica Lana dok je Marko prokomentirao da se osjećao grozno i loše te da mu je cijelo vrijeme bilo dosadno.
Nikolini je u početku bio “užasno”.
– Bilo mi je dosadno i nisam znala što bih radila. Kasnije sam našla neku zanimaciju – rekla je Nikolina.
– Kada smo krenuli u projekt osjećala sam se korisno i odgovorno jer sam više vremena provodila na svježem zraku i igrala se s prijateljima – otkrila je Amanda.
Josip nije izdržao deset dana bez gledanja televizije i korištenja računala, ali je ipak više vremena provodio u igri.
Ovaj projekt nije novina. Započeo je 2008. godine u Francuskoj. Sam projekt je pokazao da su djeca ‘zarobljena medijima’. Udruga CINAZ je prilikom osmišljavanja projekta Deset dana bez ekrana pošla od pretpostavke da je problematika pretjeranog konzumiranja i ovisnosti o medijima kod djece i mladih već toliko uznapredovala i nadrasla mogućnosti ‘otpora’, da se oni više i ne mogu sami oduprijeti.
Stoga im je nužno pomoći što širom i umreženijom aktivnošću, metodama i načinima koji potiču njihovo sudjelovanje i zanimanje.
O utjecaju medija na razvoj djece provedeno je puno istraživanja. Većina studija pokazuju da je taj utjecaj negativan, a najnovija idu još dalje tvrdeći da previše vremena provedenog u gledanju televizije utječe na razvoj dječjeg mozga tako da mijenja moždanu strukturu.
Što dijete više vremena provodi ispred televizijskog ekrana, promjene na mozgu su složenije, tvrde stručnjaci s japanskog Sveučilišta Tohoku koji su proveli studiju koja je provedena nad 276 djece starosti od 5 do 18 godina, koja dnevno televiziju gledaju prosječno 2 sata dnevno.
Iako ima i zagovornika kako suvremeni mediji idu u prilog razvoju djece i mladeži, u jednome se svi slažu: televizija stimulira djetetov mozak i plijeni mu pažnju, ali ga ne hrani i ne razvija, piše Lepoglava.net.