Katedrala je bila ispunjena zapaljenim svijećama koje su vjernici zapalili na uskrsnoj svijeći prilikom prolaska procesije.
Obrede Vazmenog bdjenja u varaždinskoj katedrali
na Veliku subotu predvodio je varaždinski biskup
Bože Radoš u zajedništvu s umirovljenim biskupom
Josipom Mrzljakom, svećenicima središnjih
biskupijskih ustanova te umirovljenim svećenicima iz Svećeničkog
doma.
Obredi su započeli u 20 sati blagoslovom ognja ispred katedrale
te pripravljanjem i paljenjem uskrsne svijeće koja je u procesiji
svečano unesena u katedralu. Vazmeni hvalospjev uskrsnoj
svijeći, smještenoj pokraj ambona, otpjevao je vlč. Marko
Domiter, dok je katedrala bila ispunjena zapaljenim
svijećama koje su vjernici zapalili na uskrsnoj svijeći prilikom
prolaska procesije kroz katedralu. Nakon Službe
svjetla uslijedio je drugi dio Vazmenog bdjenja
Služba riječi, a sedam starozavjetnih tekstova i
psalme čitali su i pjevali članovi katedralnog zbora i drugi
vjernici. Nakon starozavjetnih tekstova uz zvuk orgulja i
zvonjavu zvona svečano je otpjevana pjesan Slava Bogu na visini.
Ta pjesma anđela u trenutku Isusova rođenja u
ovom slavlju označuje prijelaz iz Starog u Novi zavjet te su
nakon zborne molitve naviještena dva novozavjetna odlomka; iz
Poslanice svetog Pavla apostola Rimljanima i Evanđelja po Marku.
Put u središte otajstva
Biskup Radoš u homiliji se osvrnuo na dijelove obreda Vazmenog
bdjenja te rekao kako nas vazmeno bdjenje vodi u središte
otajstva Boga koji dolazi među nas, Boga koji nas spašava.
Protumačivši kratko simboliku i smisao Službe svjetla biskup
Radoš se zadržao na Službi riječi istaknuvši kako svi pročitani
izvještaji, događaji iz povijesti spasenja, na neki način govore
o Isusovom uskrsnuću. Potom je pojasnio povezanost svakog
pojedinog odlomka s Isusovim uskrsnućem, odnosno kako poruka tih
izvještaja svoj puni smisao dobiva tek u svjetlu Uskrsa.
Niz iznenađenja u Markovu evanđelju
Kazao je nadalje biskup kako je odlomak iz
Markova evanđelja koji govori o Isusovom
uskrsnuću vrlo siromašan, donosi opis zbunjenih žena koje nakon
Isusovog ukopa u subotu, prvog dana u tjednu žele pomazati
Isusovo tijelo kako bi još jednom iskazale počast onome koga
ljube. Iako nisu znale kako će s kamenom na Isusovom grobu one su
svejedno krenule pomazati Isusa, tumačio je nadalje biskup Radoš,
istaknuvši kako se potom u Markovom izvještaju nižu iznenađenja:
kamen je s groba otkotrljan, u grobu susreću anđela i obuzima ih
strah od kojeg nisu ni izvršile poslanje koje im je dao anđeo, da
jave Petru i učenicima kako Isus ide pred njima
u Galileju.
O važnosti Galileje
Završno je biskup govorio o važnosti Galileje za razumijevanje
Isusovog uskrsnuća, naime uskrsli Isus poziva učenike da upravo
tamo gdje su ga susreli, slušali njegovo propovijedanje, gledali
čudesa, rastu u spoznaju njegovog uskrsnuća. “Uskrsnuće će im
biti ključ kojim će razumjeti sve događaje u Isusovom životu,
samo kroz uskrsnuće mogu razumjeti ono što je Isus govorio,
činio. Samo u svjetlu Uskrsa mogu razumjeti Njegovo poslanje. A
zatim i svoje”, rekao je biskup Radoš.
Na kraju homilije biskup je pozvao vjernike da u svjetlu Uskrsa
sagledaju i svoj život. “Ako vjerujemo u Krista uskrsloga tada
možemo razumjeti svoj život kao život koji ima smisla, život koji
je vrijedan, život koji je bogat, koji ovdje ne završava”,
poručio je okupljenima mons. Radoš.
Obnova krsnih obećanja
Nakon homilije uslijedila je Krsna služba, treći dio Vazmenog
bdjenja, u kojoj su vjernici obnovili svoja krsna obećanja. Potom
je biskup blagoslovio vodu i poškropio vjernike na spomen
krštenja. Kao posljednji dio Vazmenog bdjenja uslijedila je
Euharistijska služba.
Na kraju mise biskup Radoš zahvalio je svima koji su sudjelovali
u vazmenom bdjenju, posebno umirovljenim svećenicima koji su
uzeli dijela u ovom slavlju iako to od njih zahtjeva i određenu
žrtvu. Zahvalio je napose bogoslovima, čitačima i pjevačima koji
su doprinijeli svečanosti ovog vazmenog bdjenja, ali i svih
liturgijskih slavlja Velikog tjedna. Na kraju je zaželio svima da
s ovog mjesta ponesu živoga Krista koji želi biti suputnik našega
života.