Prioritet Hrvatskih cesta je i istočna obilaznica Varaždina, očekuje se raspisivanje natječaja do kraja godine.
U Županijskoj palači u Varaždinu potpisani su ugovori o izvođenju
radova na Rekonstrukciji raskrižja državne ceste DC2 s Optujskom
ulicom u Varaždinu te na izgradnji priključka novom autobusnom
kolodvoru s državne ceste oznake DC526, izgradnja pješačkih staza
i uređenje raskrižja državne ceste oznake DC526 i Cvjetne ulice u
Varaždinskim Toplicama.
Ugovore su potpisali član Uprave Hrvatskih cesta Alen
Leverić u ime investitora te Goran
Tuđan, član Uprave tvrtke Colas Hrvatska, u ime izvođača
radova, a potpisivanju su nazočili i župan Varaždinske županije
Anđelko Stričak, saborski zastupnik
Predrag Štromar, predsjednica Gradskog vijeća
Grada Varaždinskih Toplica Ljubica Nofta,
Mario Sambolec, pročelnik županijskog Upravnog
odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, Krunoslav
Lukačić, pomoćnik ravnatelja ŽUC-a, kao i predstavnici
Hrvatskih cesta Davor Bobičanec, rukovoditelj
Poslovne jedinice HC-a Varaždin, i njegov kolega Josip
Habunek.
Župan Anđelko Stričak je istaknuo kako se u Županijskoj palači
prije godinu i pol dana održao radni sastanak s vodstvom
Hrvatskih cesta na kojem su definirani planovi za naredno
razdoblje.
– Sve o čemu smo tada razgovarali, sve te projekte i investicije
koje smo tada naglasili, su u tijeku realizacije. Od tada do
danas otvorena je Istočna obilaznica Novog
Marofa, a potpisan je ugovor za izvođenje radova na
prvoj fazi izgradnje brze ceste od Varaždina prema Ivancu.
Također su završeni rotori u Knegincu i
Bednji, te su potpisani ugovori za
izvođenje radova u Gojancu i
Hrašćici. Bilo je riječi i o sigurnosti prometa
na jugu Varaždinske županije. Kao što mogu primijetiti svi koji
putuju starom magistralom prema Zagrebu, gradi
se nogostup od Brezničkog Huma prema
Breznici te se projektiraju još dvije trake
istočne obilaznice grada Varaždina, što smatram
iznimno potrebnim. Sve one investicije koje su građani čekali
deset, dvadeset pa i više godina sada se realiziraju,
zahvaljujući dobrom dijalogu između lokalne i državne razine. Sve
što smo planirali je u dobrom tijeku izvedbe, a u sljedeće dvije
ili tri godine ovo će područje biti vjerojatno najaktivnije na
području cijele Republike Hrvatske što se tiče radova –
rekao je župan Stričak.
Član Uprave HC-a Alen Leverić je istaknuo kako se na
prošlogodišnjem održanom sastanku razgovaralo o pokretanju
projekta za brzu cestu.
– Jedan od prvih projekata bila je brza cesta za koju je potpisan
ugovor i ove godine se očekuje potpisivanje nastavka ugovora od
Cerja do Ivanca, a kasnije do
Lepoglave i završetka u
Đurmancu. Drugi projekt koji je potpisan bio je
rotor u Gojancu jer je tamo jedna od
najprometnijih državnih cesta, D35, koja ide prema gradu
Varaždinu. Sami ste svjedoci da je ono raskrižje crna točka,
dosta je opasno, i Hrvatske ceste su kao projekt istaknule
izgradnju turbo rotora. Drugi projekt i drugo prometno raskrižje
koje je frekventno u Varaždinskoj županiji je državna cesta DC2
koja ide prema ulazu u grad od strane Sračinca,
Petrijanca i Hrašćice i danas
smo potpisali upravo ugovor za rotor na tom području. Vrijednost
investicije je nešto više od milijun eura bez PDV-a i očekuje se
da će od početka radova za pet do šest mjeseci biti izgrađeni
rotor.
Isto tako, prioritet Hrvatskih cesta za područje grada Varaždina
je istočna obilaznica, te se očekuje raspisivanje natječaja do
kraja godine. U pripremi smo dokumentacije i za most
preko rijeke Drave, most bana Jelačića s dodatne dvije
trake sve do rotora u Kuršancu.
– Drugi projekt koji nam je vrlo bitan su Varaždinske
Toplice koje su posljednjih nekoliko godina postale
prometno vrlo atraktivne zbog svih investicija koje su Vlada RH
na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem imale
u Varaždinskim Toplicama i upravo je to dovelo do toga da se
definira projekt rekonstrukcije državne ceste D526 do ulaza na
autocestu. To je investicija vrijedna preko milijun i pol eura, a
s PDV-om negdje milijun i 800 tisuća eura. Ova investicija je
vrlo bitna jer će se podignuti razina sigurnosti ne samo za
vozače automobila, nego i za pješake i bicikliste na tom
području.
– Ukupna ulaganja u 2024. će biti, ako zbrojite brzu cestu koja
je vrijednosti 25 milijuna eura i sve ove rotore plus druga
održavanja, više od 30-ak milijuna eura, a cijeli
investicijski ciklus iznosi preko 100 milijuna eura. Brza cesta
sve do Đurmanca je vrijednosti oko 145 milijuna eura, a o
sredstvima za projekte o kojima govorimo nisu prazne priče, nego
su definirana u Proračunu RH, u investicijskom kreditu koje su
uzele Hrvatske ceste, i na kraju investicijskom potencijalu koji
Hrvatske ceste imaju do 2030. godine, a to je milijardu i 400
milijuna eura. Već sada imamo investicijski boom, a još dodatni
investicijski ciklus je u planu – rekao je Leverić te dodao
kako će ovih dana početi radovi u Gojancu.
– Čekali smo da građevinska dozvola postane pravomoćna,
papirologija je spremna, uvođenje u radove može biti i sutra i
procijenili smo da bi mogli zbog brzine i vremenskih uvjeta
krenuti u realizaciju tijekom sedam dana. To se raskrižje na
početku investicije neće zatvoriti, ali vidjet ćemo kako će teći
radovi kroz veliki promet. Velika je frekvencija vozila, opasnost
je tamo i za radnike i procijenimo li da treba zatvoriti,
zatvorit ćemo, ali napravit ćemo obilazne putove i sigurno neće
doći do nikakvih gužvi – zaključio je Leverić.