HRVATSKE ŽELJEZNICE

Do Zagreba preko Koprivnice za 60 minuta, a preko Lepoglave – još brže

HŽ dosta toga planira za ovaj dio Hrvatske. Dio će u skoru realizaciju, dio se još projektira. Evo detalja…

Radovi na dionici željezničke pruge od Varaždina do Koprivnice trebali bi početi u razmjerno skorom vremenu. Naime, u tijeku je provođenje natječaja za rekonstrukciju dionice Čakovec – Varaždin – Koprivnica, u što će biti uloženo 170 milijuna eura. Brzina kretanja vlakova nakon završetka radova trebala bi time biti povećana na 100 kilometara na sat. Tu je informaciju jučer iznio Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, na sastanku održanom s varaždinskim gradonačelnikom.

Damir Špehar / PIXSELL

Obnova te dionica nadovezuje se na projekt rekonstrukcije željezničke infrastrukture koja se nakon Koprivnice i Kloštra Podravskog pruža dalje preko Pitomače i Virovitice sve do Dalja. Tako su primjerice još u ožujku krenuli radovi na dionici Pitomača – Kloštar Podravski, vrijedni oko 18 milijuna eura.

Radovi će početi od Čakovca

Iz tvrtke HŽ Infrastruktura izvijestili su da će na dionici Čakovec – Varaždin – Koprivnica radovi krenuti od kolodvora u Čakovcu.

“Kompletno će se sanirati donji i gornji ustroj pruge, obnoviti uređene površine za putnike i građevinski obnoviti željezničko-cestovni prijelazi”, poručeno je. Početak radova mogao bi biti s krajem ove godine. Rok za završetak radove je 54 mjeseca odnosno četiri i pol godine od uvođenja u posao.

Vjeran Žganec Rogulja / PIXSELL

Novi vozni red do kraja 2025.

Putnike, naravno, najviše zanima koliko će trajati put od Varaždina do Koprivnice kad se ova pruga obnove. Ali i ukupno trajanje puta preko Koprivnice do Zagreba. Naime, i dionice pruge od Križevaca do Koprivnice također je obuhvaćena rekonstrukcijom. Tamo će vlakovi moći voziti čak do 160 kilometara na sat.

“Što se tiče projekta Križevci-Koprivnica-(državna granica), promet vlakova punom brzinom na oba kolosijeka moći će se ostvariti po završetku cjelokupnog projekta, odnosno stupanjem na snagu novog voznog reda koji je planiran u prosincu 2025. godine”, odgovorili su na naš upit iz HŽ Infrastrukture. Varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj iznio je podatak da će Varaždinci u Koprivnicu dolaziti za 20 do 25 minuta. A tim putem do Zagreba za otprilike – sat vremena.

Marko Jurinec / PIXSELL

Brza pruga ‘Lepoglavska spojnica’

No to nije sve što se planira za sjever Hrvatske. U projekcijama HŽ Infrastrukture je i tzv. Lepoglavska spojnica. Riječ je o izgradnji brze željezničke pruge Čakovec-Varaždin-Lepoglava-Zabok-Zagreb, s time da je u sklopu Lepoglavske spojnice planiran i dionica Zabok – Krapina. Detaljnije, spojnica će povezati ova mjesta: Čakovec – Varaždin – Cerje Tužno – Ivanec – Lepoglava – Peršaves – Bedekovčina – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina. Projektirana brzina trebala bi biti 120 kilometara na sat.

“Cilj projekta Lepoglavska spojnica jest skratiti vrijeme putovanja između Čakovca i Zagreba na oko 60 minuta”, kažu u HŽ Infrastrukturi. To bi značilo da bi putovanje Varaždin-Zagreb trebalo trajati oko 45 do 50 minuta.

Lepoglavska spojnica (Izvor: HŽ Infrastruktura)

Temeljita rekonstrukcija kolodvora

Upravo tim projektom predviđena je i temeljita rekonstrukcija varaždinskog željezničkog kolodvora, koju je prije nekoliko mjeseci najavio gradonačelnik Bosilj.

Marko Jurinec / PIXSELL

Iz HŽ Infrastrukture na naš upit pojasnili su što je sve predviđeno zahvatom na kolodvoru.

Tako će se izgraditi dodatni kolosijeci, što bi trebalo zadovoljiti buduće potrebe za prijevozom tereta i putnika.

Osim toga, planira se parkiralište za osobna vozila i mjesta za smještaj bicikala, kako bi putnici mogli ostaviti svoja vozila i nastaviti vožnju do konačnog odredišta vlakom. To se naziva ‘Park & Ride’ sustav.

Nadalje, pristup peronima bit će osiguran pješačkim pothodnikom s obje strane kolodvora, a prilagodit će se i pristup osoba sa smanjenom pokretljivošću.

Detalje će definirati glavni projekt

Precizniji termini realizacije ovoga projekta nisu definirani. Do sad su napravljeni tek prvi koraci, kao što je izrada idejnih rješenja, studije izvodljivosti, analize troškova i koristi i slično.

“S obzirom na to da je za sada kolodvor Varaždin razrađen na razini studijske dokumentacije te su pri daljnjoj izradi tehničke dokumentacije moguće eventualne promjene, konačni izgled kolodvora bit će definiran glavnim projektom”, naglašavaju iz HŽ Infrastrukture.

Marko Jurinec / PIXSELL

Povezani sadržaj
Preporučeno
Najnovije