Biciklisti se godinama tu voze u suprotnom smjeru, evo rješenja i za to.
Gradska vlast lani u rujnu uklonila je parkirna mjesta u Šenoinoj ulici i ucrtala dvosmjerne biciklističke staze pa tako omogućila da se bicikli tim dijelom centra voze i sigurno i propisno. Dotad su biciklisti, naime, pri povratku s placa morali voziti u kontra smjeru i to na prilično uskom prostoru.
No još jedan dio biciklističke rute ostao je neriješen. To je dio Kukuljevićeve ulice od Preradovićeve do Šenoine.
‘Trebalo bi povezati još ovaj dio’
– Kao Varaždinac koji je stalno na biciklu i koji je živio na Banfici, znam da svaki dan brojni biciklisti iz tog dijela grada voze u kontra smjeru da dođu do Korza odnosno do Šenoine ulice. U Šenoinoj smo micanjem parkirnih mjesta i iscrtavanjem biciklističkih staza povezali sve ulice, ali trebalo bi povezati još taj dio. Tada bismo imali gotov raster prilaska centru grada za bicikliste – ideja je zamjenika gradonačelnika Miroslava Markovića.
Kaže da su već ranije o tome razmišljali, ali nisu bili sigurni može li se to napraviti bez većih građevinskih radova. No projektanti su sada ponudili rješenje.
‘Kolnik je sada širok četiri metra, mjesta ima’
Kako nam je pojasnio Marković, prometni elaborat predviđa da se ucrta biciklistička staza u kontra smjeru, i to sa sjeverne strane kolnika. Bila bi širine jedan metar, od čega 40 centimetara otpada na granitne kocke, koje se ne bi dirale.
– Kolnik je tamo širine četiri metra, a može bez problema ostati tri metra, dok će na jedan metar od ruba biti označena crta. Tu će se komotno moći voziti biciklom. Praksa svugdje u svijetu je da se uspori automobilski promet. I po ovoj ulici također nitko ne juri i moći će auti i bicikli zajedno u suprotnim smjerovima – smatra Marković.
Zaštićeni pojas na raskrižju
No to nije sve. I onaj dio na raskrižju s Preradovićevom će se rekonstruirati, sve do Ulice Ognjena Price.
– Građevinski radovi bit će samo na dijelu ispred Privredne banke. Biciklisti će ići tim putem, spustit se na kolnik, gdje će uz zebru biti ucrtana biciklistička stara, onda će skrenuti lijevo tih sedam ili osam metara, i to će biti zaštićeni pojas, vjerojatno stupićima. Rubnici će na svim tim mjestima biti polegnuti. I onda se ulazi u ovaj dio Kukuljevićeve i vozi se po ucrtanoj stazi u smjeru Šenoine – predočava zamjenik gradonačelnika ideju.
Zeleno svjetlo mora dati MUP
U ovom trenutku gotov je prometni elaborat, dodaje Marković, i njega mora odobriti MUP. Ako projekt dobije zeleno svjetlo, do sredine rujna, kad se obilježava Europski tjedan mobilnosti, taj bi zahvat mogao biti završen i pušten u promet.