Čini se da će Varaždinci do Zagreba brže stići preko Koprivnice nego preko Zagorja. Evo kada…
Hrvatske željeznice stavile su lepoglavsku spojnicu – što je naziv za dio nove pruge koja bi trebala znatno bolje povezati Varaždin sa Zagrebom – u drugi plan. Razlog je novac, rečeno je danas na konferenciji o cestama i željeznici održanoj u Varaždinu.
Predsjednik uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić, kaže da se od tog projekta nije odustalo, ali da će njegova realizacija pričekati neka druga vremena.
“Nemamo dovoljno sredstava i nema puno smisla da sada ulažemo novac u investicije koje trenutno nisu optimalne”, rekao je Kršić.
Jedan od najskupljih projekata
Kaže da je to jedan od najskupljih projekata koje HŽ trenutno analizira.
“Studijska dokumentacija je gotova, izrađuje se projektni zadatak. No, to je ozbiljan projekt. Ima dosta tunela i drugih objekata. Tridesetak kilometara pruge trebalo bi platiti 700 milijuna eura, i to je najjeftinija varijanta od tri ponuđene”, iznio je brojke predsjednik uprave HŽ Infrastrukture.
Usporedbe radi, naveo je primjer rekonstrukcije pruge i izgradnje novog kolosijeka od Zagreba do Novske. To je koštalo slično, oko 680 milijuna eura, ali za dionicu od 83 kilometra.
“Lepoglavska spojnica treba pričekati da dođe na red”, zaključio je Kršić. Jednog dana, u nekoj budućnosti, kada bude možda gotova, vrijeme putovanja od Varaždina do Zagreba bit će 60 minuta, rečeno je.
Do Zagreba preko Koprivnice
U međuvremenu, čini se da će Varaždinci do Zagreba brže putovati preko Koprivnice. Naime, plan je rekonstrukcija podravske pruge od Kloštra preko Koprivnice i Ludbrega do Varaždina, i dalje do Čakovca. Istovremeno, HŽ u fokusu ima koridor od mađarske granice preko Koprivnice do Zagreba i dalje do Rijeke. Tako da će u tom trokutu Varaždin – Koprivnica – Zagreb trebati tražiti prometno rješenje koje Varaždin povezuje sa Zagrebom u nekom razumnom vremenu.
“Teško mi je reći hoće li to biti sat i pol ili duže ili kraće, ali skratit ćemo putovanje od Varaždina do Zagreba krajem 2026. kada završimo rekonstrukciju pruge od Kloštra do Varaždina i Čakovca te pruge Dugo Selo – Križevci i dalje do mađarske granice”, iznio je rok Ivan Kršić.
Poboljšanje stare pruge preko Novog Marofa
No, zanimljivo je da HŽ traži neka rješenja za postojeću zagorsku prugu od Varaždina do Zagreba, koja ide preko Novog Marofa. Najavljena su određena poboljšanja i na tom potezu.
No, rečeno je da se ta pruga, zbog specifičnosti kraja kroz koji prolazi, ne može rekonstruirati tako da se postigne bitno veća brzina. Varaždinu ostaje, u skoroj budućnosti, putovanje preko Koprivnice, a u nekoj daljoj budućnosti možda dođe na red i nova pruga preko Lepoglave.