
Tržište autobusne industrije u Hrvatskoj nakon gotovo deset godina doživljava promjene

Nakon gotovo deset godina ograničenja i regulatornih prepreka, hrvatsko tržište autobusnog prijevoza napokon doživljava pozitivne promjene. Stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i pripadajućeg Pravilnika o usklađivanju voznih redova, tržište je napokon djelomično otvoreno. To je prvi stvarni korak prema otvaranju tržišta, što stvara mogućnosti za veću fleksibilnost u planiranju polazaka i povezivanju domaćih destinacija.
FlixBus, koji već godinama zagovara liberalizirano tržište, pozdravlja ovaj korak naprijed te od 1. prosinca uvodi veći broj linija i polazaka unutar Hrvatske, omogućujući bolju povezanost i dostupnost regija tijekom cijele godine.

Deset godina razvoja i izazova u autobusnoj industriji
Ulazak FlixBusa na hrvatsko tržište prije gotovo deset godina nepobitno je donio promjene u autobusnoj industriji. Od početaka digitalizacije i dizanje standarda kvalitete i sigurnosti do uvođenja postavki poput besplatnog interneta, online kupovanje karata koje su u tom vremenu bile nepoznate većini tržišta. Danas, zahvaljujući toj upornosti i suradnji svih dionika, tržište je djelomično otvoreno ili relaksirano, a prijevoznicima je ponovno omogućeno povezivanje destinacija i planiranje linija prema stvarnim potrebama putnika.
„Nakon desetljeća ograničenja, tržište konačno vidi pomake. Ove promjene označavaju početak stvarne transformacije hrvatske autobusne industrije – korak prema većoj mobilnosti, pristupačnosti i konkurentnosti. Pozdravljamo odluku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i donošenje novog zakonskog okvira koji će omogućiti pravedniju tržišnu utakmicu i više izbora za putnike. Od prvog dana zagovaramo liberalizirano tržište i spremni smo dodatno ulagati u širenje domaće mreže, na korist putnika, partnera i cijelog sektora.“ izjavio je Ante Grbeša, direktor FlixBusa za Hrvatsku i regiju.

Veća povezanost, više izbora, ravnomjerniji razvoj
Relaksirano tržište omogućuju brže reagiranje na potrebe putnika i ravnomjerniju dostupnost prijevoza u cijeloj Hrvatskoj, a FlixBus novonastalom promjenom počinje s jačanjem mreže linija u regijama koje imaju dodatan potencijal za veću frekvenciju polazaka.
Tako će od 1. prosinca povezivati gotovo 130 odredišta u Hrvatskoj, a neke regije poput Slavonije, Istre i sjeverozapadne Hrvatske među najvećim dobitnicima su novih promjena s ukupno:
• 17 polazaka dnevno na relaciji Zagreb – Rijeka – Pula, od čega 6 prema Puli
• 17 polazaka na relaciji Zagreb – Varaždin-Čakovec, od čega 6 prema Čakovcu
• 8 polazaka na relaciji Zagreb – Osijek
• 2 polazaka na relaciji Čakovec – Rijeka – Pula
Na ovaj način putnici imaju daleko veću slobodu biranja, cijene postaju pristupačnije, a putovanje postaje jednostavnije. Jačanje broja polazaka dnevno svakako će doprinijet povezivanju tijekom blagdana, a kasnije i u redovnom dnevnom povezivanju.
„Mobilnost ne bi smjela biti privilegij samo većih gradova. Naš je cilj povezati Hrvatsku na održiv i ravnomjeran način, jer svaka nova linija znači više prilika za lokalne zajednice.“ dodao je Grbeša.
Kompanija ostaje predana daljnjem širenju mreže i podržava potpunu liberalizaciju tržišta, kao sljedeći logičan korak u razvoju hrvatske autobusne industrije.

O tvrtki Flix
Flix je vodeća globalna travel-tech tvrtka koja, od svog osnutka, pruža održiva i pristupačna putna rješenja za više od 500 milijuna putnika, u više od 40 zemalja na 4 kontinenta putem svojih brendova FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kâmil Koç. Koristeći poslovni model s niskim kapitalnim ulaganjima i inovativnu tehnološka rješenja za putnike i partnere, Flix je brzo stekao vodeću poziciju na tržištu međugradskog autobusnog prijevoza diljem Europe, Sjeverne Amerike i Turske, a ubrzano se širi i na Južnu Ameriku te regiju Azije i Pacifika.
Flix pokriva sve veće tržište autobusa i vlakova na duge relacije, vođen povećanom sviješću o okolišu u društvu, te ima za cilj postati ugljično neutralan u Europi do 2040. godine, a globalno do 2050. godine. Osim toga, obvezali smo se na inicijativu univerzalno priznatog Science Based Targets (SBTi), postavljati kratkoročne ciljeve za smanjenje našeg utjecaja već do 2032. godine.



